Agrarische zone

subaru
Topic Starter
Berichten: 90

Agrarische zone

#1 , 19 aug 2006 00:41

Hoi,
Graag wil ik even informeren, wij willen een huis kopen maar dit is blijkbaar volgens de ambtenaar van de gemeente gelegen in agrarische zone:

Tenslotte wil ik ook nog vermelden dat de eigendom in kwestie in een agrarische zone (geen bouwzone) gelegen is

Wat wil dit nu juist zeggen, want op informatie websites etc vind je alleen maar teksten en god wie weet is het wel waar wat erop staat, + er staat alleen maar op wat er "eventueel" kan enzo.

Ik wil ne keer horen, wat het nu juist is, wil dit zeggen dat ze je uit uw huis kunnen zetten :? of wat dan ook, :D is de grond minder waard, zijn de huizen op deze grond minder waard, kan je problemen krijgen met onteigening als het in het gewest hun bol schiet :lol: ofzo want wij hebben wel interesse, maar het bureau weet er niet teveel van en de gemeenstelijke geven ook niet echt een duidelijke uitleg :(

dank in irder geval voor degene die ons verder helpt :wink:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 19 aug 2006 08:44

Een agrarische zone is een landbouwzone of groene zone.
Dat wil zeggen dat je niet zomaar mag bij bouwen en er geen industrie mag doen daar.
Maar verder leverde dat eigenlijk geen verschil.
De inkleuring van de zones is immers op een kantoortje in brussel gedaan en heeft tot toestanden geleid dat woonwijken van meer dan 100 jaar oud nu plots landbouwzone zijn en moerassen nu plots woonzone of industriezone

waar je echter wel goed moet op letten dat is dat je niet in natuurzone koop, want daar mag je dus niet wonen.
En ook oppassen voor weekend zone.

subaru
Topic Starter
Berichten: 90

#3 , 19 aug 2006 20:05

Een agrarische zone is een landbouwzone of groene zone.
Dat wil zeggen dat je niet zomaar mag bij bouwen en er geen industrie mag doen daar.
Maar verder leverde dat eigenlijk geen verschil.
De inkleuring van de zones is immers op een kantoortje in brussel gedaan en heeft tot toestanden geleid dat woonwijken van meer dan 100 jaar oud nu plots landbouwzone zijn en moerassen nu plots woonzone of industriezone

waar je echter wel goed moet op letten dat is dat je niet in natuurzone koop, want daar mag je dus niet wonen.
En ook oppassen voor weekend zone.

Dit is een verstaanbare uitleg waarvoor dank :wink:
Nu weet ik dat het toch veilig is

Reclame

3399AAaa
Berichten: 818

#4 , 20 aug 2006 11:53

Wat mijn persoonlijke ervaring is: als je je huis wil renoveren, gelden wel strengere regels.

Vb je mag slechts tot een maximum van 850 kubieke meter bovengronds bijbouwen, men is streng op de gebruikte materialen, openbaar onderzoek: dus lang wachten op bouwvergunning omwille van specifiek gebied, strengere voorwaarden dan bv woonzone, enz.

Je kan ook kijken op de site www.ruimtelijkeordening.be

sperwer
Berichten: 1155

#5 , 20 aug 2006 14:14

3399AAaa,

er zijn ook beperkingen in de woonzones.
En deze kunnen echt heel erg verschillen van gemeente tot gemeente.
En het matriaalonderzoek word tegenwoordig voor ieder gebouw gedaan, eender waar het staat.

En in landbouwzone is het ook nog eens afhankelijk van wat je wil bij bouwen, gebouwen die dienen voor de landbouw of veeteelt mogen een pak groter zijn dan deze 850m?.

Wesley
Berichten: 294

#6 , 15 sep 2006 14:05

Informeer in de dienst stedenbouw van uw gemeente. Kunnen u daar meteen antwoorden wat wel en niet mag.

Controleer zeker of de woning vergund is.

Terug naar “Kopen”