zekerheid om in huis te mogen blijven na overlijden

EVA200378
Topic Starter
Berichten: 1

zekerheid om in huis te mogen blijven na overlijden

#1 , 04 aug 2006 09:15

:? Hallo,
ik ben nu 1.5 jaar samen met mijn vriend, die op zijn beurt al eerder een huis heeft gekocht, zo een 10 jaar geleden. Graag hadden we dat dit huis op onze naam zou komen, maar blijkbaar is het zo dat dit een ganse rompslomp is aangezien we niet getrouwd zijn. De notaris zei ons dat indien we trouwen hij dit huis als schenking zou kunnen geven zodat we gewoon onderling de betaling konden regelen en maar 300 euro notariskosten zouden hebben. Nu we niet getrouwd zijn zou dit een heel pak duurder zijn:notariskosten, groot beschrijf, enz.. Totaal zo'n 3500euro extra. Ok tot daartoe, maar we zouden een regeling willen treffen dat indien mijn vriend overlijdt, ik in het huis zou kunnen blijven wonen.hoe is dit mogelijk voor ons???
groetjes
:?:

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Wesley
Berichten: 294

#2 , 15 sep 2006 14:11

Een beding van aanwas is hier een mogelijkheid.

Kort: bij overlijden krijgt u de helft van de 1ste overledene in volle eigendom of in vruchtgebruik. Dgl beding van aanwas op zich kost weinig maar let wel: bij overlijden moet u binnen de 4 maanden 10% registratie betalen op de helft van de eigendom.

Bespreek dit met een notaris.

Reclame

Terug naar “Kopen”