Betaling nutsvoorzieningen

Nina13
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Betaling nutsvoorzieningen

#1 , 08 mar 2024 11:50

Hallo,

Ik heb een bod uitgebracht op een nieuwbouw appartement regio Leuven. Appartementsblok is volledig klaar en bestaat uit 3 appartementen. De bouwheer/verkoper wil mij 13000€ aanrekenen voor de nutsvoorzieningen (water, electriciteit, riolering, internet) maar neemt ook landmeterskosten op.

Ik heb een bod gedaan met opschortende voorwaarde van financiering van de bank op aankoopprijs van het appartement. De kosten van nutsvoorziening worden nu opgenomen in het compromis (nog niet getekend). Ik kreeg eerst een schatting van 8-9000€ en nu blijkt dit bijna 13000€ te zijn (750€ kosten van basisakte). Wanneer ik meer duidelijkheid vraag over de verdeling van deze kosten of facturen vraag, krijg ik geen antwoord.

Mag ik orininele facturen van de leveranciers vragen voor deze aansluitingen?
Kan ik koop nog verbreken ? Bij rondvragingen hoor ik prijzen van 3-4000€ voor nutsvoorzieningen dus ik heb het vermoeden dat dit volledig bedrag doorgerekend is naar alle kopers.

Sirkii
Berichten: 5420

#2 , 11 mar 2024 17:21

Ben geen expert maar 13000€ lijkt mij de aansluitingskost voor alle appartementen. ….

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 11 mar 2024 17:57

Als je naar de tarieven gaat kijken op websites vd betrokken bedrijven, kom je nooit aan 12000 € / appartement

Ligt gebouw vlak aan de straat ?

Reclame

Nina13
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 mar 2024 20:57

Als je naar de tarieven gaat kijken op websites vd betrokken bedrijven, kom je nooit aan 12000 € / appartement

Ligt gebouw vlak aan de straat ?
Gebouw ligt aan de straat en niet afgelegen. Verkoper blijft het voorleggen van facturen uitstellen

Franciscus
Berichten: 38613

#5 , 12 mar 2024 21:25

Al eens met eigen notaris gesproken?

Terug naar “Kopen”