woning gekocht, alle keukenkasten kapot na krijgen sleutel

nw817
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

woning gekocht, alle keukenkasten kapot na krijgen sleutel

#1 , 29 feb 2024 18:51

Hoi,

ik heb een paar weken geleden een woning gekocht.

Bij de eerste bezichtiging on oktober was er een barst in een keukenkast. Nu hebben de vorige eigenaars de ramen de hele winter laten openstaan, (de woning is onbewoond) inclusief natte November en diepvries December, waardoor alle vocht is binnengekomen en de plastieken frontjes van de kastdeuren heeft doen opbollen en scheuren.

Ik onderteken de akte, ga mijn sleutel halen en zie: alle kasten gebarsten. Meteen foto's genomen en dag zelf naar de notaris en immokantoor gestuurd. Mijn brandverzekering zegt dat valt onder verzekering vorige eigenaars. Hun brandverzekering wil dit niet coveren.

Moeten de vorige eigenaars de kosten voor nieuwe deuren van de kasten betalen? Lijkt me een verborgen gebrek dat ze bij het ondertekenen van de akte ook niet vermeld hadden. Ik wil hiervoor een minnelijke schikking aanvragen bij het vredegerecht. Wat zijn mijn kansen om dit in orde te krijgen?

Ik heb foto's van de staat van de keuken op moment van bezichtiging en foto's 3 uur na tekenen akte.

Sirkii
Berichten: 5423

#2 , 03 mar 2024 13:04

Lastige casus. Als de keuken oud was kan je niet verwachten dat een nieuwe keuken betaald wordt. Hoe oud is de keuken? Wel slordig van de verkopers dat ramen etc niet gesloten werden (en de woning niet vorstvrij gehouden werd).

Reclame

Terug naar “Kopen”