openbare verkoop huis, rechten verkoper

s.gl
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

openbare verkoop huis, rechten verkoper

#1 , 17 feb 2024 09:20

Beste,

Ons huis is deze week openbaar verkocht, de notaris heeft het hoogste bod aanvaard en de verkoop gaat door, dat weet ik sinds donderdag, ik kreeg dat op mail samen met de uitleg " gelieve voor woensdagavond alle sleutels binnen te brengen en het pand te verlaten "
Ik werk als alleenstaande mama voltijds en heb nu enkel nog zaterdag en zondag om leeg te maken en te verhuizen met alles ?
Kan dat zomaar dat ik binnen de 5 dagen eruit moet ?
De notaris zegt ja want de koper heeft geld zo beschikbaar en komt donderdag tekenen en betalen en wil onmiddellijk de sleutel
Ik snap volledig dat hij de sleutel wil als alles betaald is, maar zonder overleg met mij of dit haalbaar is voor mij ? dat vind ik wel spijtig, ik kan geen container meer regelen, geen verhuiswagen, niks ......
Wat zijn mijn rechten als verkoper hierin ?

CityBird
Berichten: 796

#2 , 17 feb 2024 09:49

Wist je dan niet dat die openbare verkoop ging plaats vinden? Je had die woning al moeten verlaten toen de details van de openbare verkoop bekend waren, niet na de openbare verkoop.

basejumper
Berichten: 4633
Locatie: Diest

#3 , 17 feb 2024 10:34

U bent eigenaar. U wist dat koper in genot treedt bij betaling koopsom.
U kan uw gebrek aan voorbereiding niet als excuus inroepen en de koper als onredelijk beschouwen. U was al weken/maanden op de hoogte van de datum openbare verkoop. Waarom heeft u dan geen voorbereidingen getroffen? U kan perfect een bestelwagen huren en met hulp van familie op 24 uur verhuizen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

basejumper
Berichten: 4633
Locatie: Diest

#4 , 17 feb 2024 10:35

U bent eigenaar. U wist dat koper in genot treedt bij betaling koopsom.
U kan uw gebrek aan voorbereiding niet als excuus inroepen en de koper als onredelijk beschouwen. U was al weken/maanden op de hoogte van de datum openbare verkoop. Waarom heeft u dan geen voorbereidingen getroffen? U kan perfect een bestelwagen huren en met hulp van familie op 24 uur verhuizen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Sirkii
Berichten: 5420

#5 , 17 feb 2024 12:41

Je kan altijd aan de koper vragen om het huis nog een paar weken te kunnen bezetten tegen betaling van een bezettingsvergoeding. Hij moet daar niet op ingaan. Huis leegmaken en alles tijdelijk stockeren in een garagebox is natuurlijk beter.

Zoals hierboven beschreven: je kende de verkoopsvoorwaarden (of had ze moeten kennen want bij openbare verkoop is de akte op voorhand opgesteld en gepubliceerd)

Terug naar “Kopen”