Verborgen gebrek?

MathiasDP
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verborgen gebrek?

#1 , 25 jan 2024 10:59

Allen,

Wij hebben een HOB gekocht, nu is het ons vrij snel opgevallen dat er geen (geluids) isolatie is tussen de scheidingsmuur. ( enkele muur)
Wij horen de buren letterlijk praten. Het huis dateert van 1950 maar heeft een renovatie gehad in 2008. Ik heb contact opgenomen met onze makelaar en hij verwees ons naar de ouderdomsclausule en de bevrijdingsclausule dat is opgenomen in de notariële acte. Ook dat het in het EPC attest vermeld staat dat de aangrenzende muren niet geïsoleerd zijn.

Hebben wij een kans voor de rechtbank voor een verborgen gebrek, of steken we onze centjes beter in geluidsisolatie

mvg,

bosprocureur
Berichten: 6860

#2 , 25 jan 2024 11:07

Een goede (geluids-) isolatie, eventueel samen met de buren, geeft instant resultaat.

Maar met een klacht voor zgz. verborgen gebrek, vrees ik dat u bot zou vangen. Er is zover ik kan begrijpen niets verborgen.

mava105
Berichten: 22275
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 25 jan 2024 11:34

Laat dat uitvoeren door een goede aannemer terzake, want 1 verkeerd geplaatste bevestiging aan het huis, kan alles om zeep helpen. Best contacteer je een bedrijf dat regelmatig geluidsisolatie doet. Heb destijds ( in 1968) de plannen getekend van de geluidsisolatie en anti-trillingstools, waarop alle TV en radiostudio's van VRT en RTBf aan de Reyerslaan staan. In 1977 echter overgestapt naar een andere werkgever, in een totaal andere brache (brouwerij) en dus totaal niet meer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jan 2024 07:09

Geen verborgen gebrek. Gaat er hierbij niet om dat u het niet kon zien, maar dat het bewust verborgen werd.

Freec
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jan 2024 08:15

Huis uit de jaren 50, met geen isolatie tussen de enkele muur

Lijkt me ook vrij moeilijk om er achteraf nog isolatie tussen te steken :?

LennieK
Berichten: 1867
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 jan 2024 09:28

Dit is zeker geen verborgen gebrek. Investeer uw tijd en centen beter in een bouwtechnische oplossing en niet in een juridische strijd

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 27 jan 2024 11:38

Ook dat het in het EPC attest vermeld staat dat de aangrenzende muren niet geïsoleerd zijn.
Geen verborgen gebrek dus ...

Terug naar “Kopen”