Aankoop belofte getekend met achterliggende problemen.

Tristan2287
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop belofte getekend met achterliggende problemen.

#1 , 16 nov 2023 16:42

Beste Lezer,
Wij hebben onlangs een aankoop belofte getekend. Maar nu blijkt nadat de bank de notaris heeft gebeld dat deze niet geldig is. Het probleem zit bij de verkoper.
Het pand zou met 28 delen erfgenamen werken. 1 van deze erfgenamen wou zijn geld en is naar de makelaar gegaan. Hierbij hebben wij dit getekend Nu. Blijkt het 3 maanden later dat dit pa d in een openbaar gerechtelijke verkoop zit.
Dus je enkel een bod kan uitten/aanvaard worden op de 1 dag zitting wanneer dit in de verre toekomst plaats vind.
Nu wil ik deze belofte intrekken want ja, het bod is niet geldig en wij willen kunnen verhuizen.
De makelaar zei dat het bod wel geldig is en niet zomaar ingetrokken kan worden?
Het lijkt mij dat ik het bod normaal zonder kosten mag intrekken aangezien je wettelijk bepaald pas bij de rechter kan op bieden....
Kan iemand mij misschien geruststellen want de schade vergoeding zou 25000 bedragen volgens hun "eenzijdigebelofte"

Franciscus
Berichten: 38723

#2 , 16 nov 2023 17:16

Hebt u ontbindende voorwaarden vermeld in uw bod?
Hebt u al met uw notaris gesproken?

Lanox
Berichten: 3538
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 nov 2023 17:32

Kunt u integraal de tekst van de aankoopbelofte hier eens neerpennen, geanonimiseerd uiteraard.

Reclame

Terug naar “Kopen”