immo bedrijf wil helpen bij koop + gerechterlijk raadsman

CosmicD
Topic Starter
Berichten: 27

immo bedrijf wil helpen bij koop + gerechterlijk raadsman

#1 , 11 jun 2006 16:59

Hello,

Mijn moeder en ik zitten in een situatie waar we in een veel te groot huis wonen dat aan ingrijpende renovatie toe is. En dan nog zou het in feite veel te groot zijn om de vaste kosten en onderhoud te blijven betalen zonder dat we altijd in een budgetaire alarmfase komen.

Een immo bedrijf bouwt wat verder op een residentie met nieuwe appartementen en we zijn toch enigzinds geinteresseerd geraakt om te verhuizen.

Dat immo bedrijf wil graag hier een schatting komen doen zodat ze kunnen beslissen om dit huis over te nemen zodat wij in het nieuwe apt kunnen gaan wonen.

Mijn moeder staat door haar psychiatrisch verleden echter onder het statuut bijstand door gerechterlijke raadsman en daardoor heb ik wel een vraag want ik heb gehoord dat in dat geval alleen openbaar kan verkocht worden.

Dit laatste zou een hoop rompslomp teweeg brengen omdat je toch niet altijd kunt weten wanneer er een verkoop zal doorgaan en of die mensen direct klaar zijn met de notariele fase.

De appartementen zullen eind 2007 opgeleverd worden dus we hebben nu nog wat tijd, maar met de immo zelf samenwerken schept toch een vorm van zekerheid dat we alle plannen met een zekerheid van 100% kunnen voortzetten, dat er kapitaal kan gbespaard worden voor extra schrijfgeld, dat we niet in een twijfelsituatie terechtkomen waar de immo niet echt zeker is of ze het appartement als besproken kunnen beschouwen..

Zou een beheerder/raadsman vrederechter dit toestaan ?

We zijn allebei andersvalide, en dit zou een unieke kans zijn om te kunnen opwaarderen naar wat confort, en op de zelfde locatie te blijven wonen waar winkel, bushalte en bank kort bij de woonst gelegen zijn...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 11 jun 2006 19:10

Art. 1193bis.In de gevallen bedoeld in de artikelen 1186 tot 1189 kunnen de personen bevoegd om de openbare verkoping van de onroerende goederen te vorderen, naargelang van het geval, bij de vrederechter... een aanvraag indienen tot machtiging om uit de hand te verkopen. (Gerechtelijk wetboek)

CosmicD
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 11 jun 2006 21:11

bedankt,

Even een Bookmark van het debetreffende artikel voor naslagwerk :)

Reclame

Terug naar “Kopen”