Modelformulier Aankoopbelofte Woning

LTS58
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Modelformulier Aankoopbelofte Woning

#1 , 18 sep 2023 12:24

Ik wil een bod doen op een woning, met als voorwaarde dat de akte pas vanaf een bepaalde datum zal verlijden (vb. binnen 6 maanden). Een makelaar heeft een Aankoopobelofte aangeraden. Bestaat er een modelformulier voor een eenzijdige Aankoopbelofte van een woning? En waar kan ik die vinden?

Sirkii
Berichten: 5460

#2 , 18 sep 2023 14:31

Is de verkoper daarmee akkoord? Hij moet immers langer op zijn geld wachten en heeft extra eigenaarskosten. Als er andere kopers zijn die evenveel bieden en binnen de 4 maand de akte willen tekenen dan weet ie het wel.

Evi (Odos)
Berichten: 362
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#3 , 18 sep 2023 18:23

Nooit een formulier van een makelaar zomaar overnemen, altijd minstens aanpassen naar eigen noden. Aankoop van een woning vraagt om documenten op maat en geen standaarddocumentjes die je vindt op internet.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Reclame

mava105
Berichten: 22335
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 18 sep 2023 19:56

Ik denk dat de akte maximaal 4 maanden na de compromis moet worden ondertekend. Dat was toch zo in mijn tijd (20 j geleden), of het zou ondertussen verandd moeten zijn.

LeenW
Berichten: 12957

#5 , 18 sep 2023 20:01

Ik denk dat de akte maximaal 4 maanden na de compromis moet worden ondertekend. Dat was toch zo in mijn tijd (20 j geleden), of het zou ondertussen verandd moeten zijn.
Dat is het punt nu net, er is geen compromis maar een aankoopbelofte.

Terug naar “Kopen”