Huis gekocht, eigenaar heeft schulden

Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

Re: Huis gekocht, eigenaar heeft schulden

#16 , 20 apr 2015 14:57

kan iemand mij hier antwoord op geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

#17 , 23 jun 2015 21:30

update over onze zaak.

We hebben ergens begin april besloten beroep aan te tekenen en hebben onze advocaat ook opdracht gegeven dit te doen.

Een paar maand horen we niets van hem, tot ik gisteren besloot hem (opnieuw) zelf maar eens te bellen. Ik viel bijna omver toen ik vernam dat er nog geen beroep was aangetekend (met als excuus dat zijn grootvader 2 weken geleden was overleden...). Deze hele tijd kon er dus opeens een deurwaarder aan mijn deur staan om het vonnis te laten betekenen. We hebben onmiddellijk de samenwerking met hem stopgezet.

Nadat we hem begin april hadden gevraagd beroep aan te tekenen, vroegen we ook om eens een overzicht te sturen van de kosten die we al zouden hebben voor zijn werk. Dit heb ik op 16 april ontvangen.

In mijn email waarin ik hem kennis gaf van onze beslissing om de samenwerking stop te zetten, vermeldde ik ook dat ik het verschuldigde bedrag dat op dit overzicht stond zal betalen. In zijn antwoord zegt hij dat hij de afrekening nog zal sturen. Hij negeerde mijn bericht dus en insinueerde dat er een hogere factuur zal volgen....

Pardon.....?

Ik denk dat ik in mijn recht ben als ik weiger deze hogere factuur te betalen en hem enkel het bedrag betaal dat op zijn overzicht stond van 16 april? Wij vroegen hem beroep aan te tekenen en hij heeft het niet gedaan. We staan dus geen stap verder in onze zaak sinds het vonnis van februari. Hij heeft niets voor ons gedaan, dus wij zijn hem toch ook niets verschuldigd...? Het enigste dat hij heeft gedaan is geprobeerd het voorschot dat nu nog vast staat op de derdenrekening van onze notaris vrij te krijgen, wat ook een njet is geworden....

Wat kan hij doen indien ik weiger de hogere factuur te betalen? Kan hij een deurwaarder op ons afsturen?

Dank u.

Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

#18 , 29 jun 2015 18:41

Ja, het is dus zover... deurwaarder aan de deur... 340 euro kosten er bij.

Wat kan mijn ex-advocaat doen indien ik deze kosten van zijn ereloon aftrek?

Reclame

Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#19 , 04 jul 2015 20:47

Wat een frustrerend verhaal, Sander O.
Iemand die een antwoord kan geven op de laatste vraag ?

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#20 , 04 jul 2015 22:11

Heb je bewijs van de opdracht aan u advocaat, zo niet zal er niets anders opzitten dan zo snel mogelijk te betalen. U advocaat zal ook op zijn centen gewacht hebben.
Als je de volledige som niet betaal, is het risico dat er terug een deurwaarder aan u deur staat.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Sander O
Topic Starter
Berichten: 43

#21 , 09 jul 2015 20:12

Heb je bewijs van de opdracht aan u advocaat, zo niet zal er niets anders opzitten dan zo snel mogelijk te betalen. U advocaat zal ook op zijn centen gewacht hebben.
Als je de volledige som niet betaal, is het risico dat er terug een deurwaarder aan u deur staat.
helaas telefonisch opdracht gegeven... misschien dat hij de advocaat van de tegenpartij op de hoogte gebracht heeft, maar ja... hoe kom ik daar aan?

Als hij het via email gedaan heeft, zou de advocaat van de tegenpartij deze email forwarden naar mij? wellicht niet hé -_-

Didymus
Berichten: 2061

#22 , 10 jul 2015 15:21

De correspondentie tussen advocaten onderling is vertrouwelijk.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Kopen”