huis verkocht maar nog geen plaats voor domicilie

Chelsea97
Topic Starter
Berichten: 4

huis verkocht maar nog geen plaats voor domicilie

#1 , 21 mei 2015 18:50

Beste,

Wij hebben onlangs ons huis verkocht.
Nu wordt de akte op 26 mei getekend, veel vroeger dan we hadden gepland want wij krijgen maar 1 juni de sleutel van ons nieuwe huis.

Wij dachten dat de mensen wel zo eerlijk zouden zijn om ons tijd te geven tot 1 juni want tenslotte hadden wij ook al veel tegemoetkomingen gedaan.

Er is dus enkel een mondelinge overeenkomst voor 26 mei. Is dit mogelijk om dit nu nog uit te stellen naar bv. 1 juni?
Want ze kunnen ons toch niet op straat zetten, het is tenslotte nog altijd ons huis, ze hebben nog niet betaald.

Alvast bedankt.
Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 21 mei 2015 18:56

U kan overeenkomen dat u er tot de eerste mag wonen ..
U dient dan bv wel een vergoeding te betalen ( overeen te komen) en uiteraard ook alle verzekeringen tot de eerste.

Chelsea97
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 21 mei 2015 19:02

Dit willen ze absoluut niet. Ook al hebben zij hun huurhuis nog tot 30 juni.
Maar de overeenkomst is nog niet getekend enkel een mondelinge overeenkomst via de notarissen.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 21 mei 2015 19:13

Dan zegt u aan uw notaris dat u niet tekent voor 1 juni - bespreek dat met uw notaris.
U kan plots niet meer.

Chelsea97
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 21 mei 2015 19:14

Beste,

Wat bedoeld u met u kan plots niet meer?

Mvg.

Franciscus
Berichten: 38592

#6 , 21 mei 2015 19:22

Op 26b mei gaan tekenen. Bespreek dit met uw notaris.

Chelsea97
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 21 mei 2015 19:53

Dank voor uw antwoord

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 21 mei 2015 20:28

Nooit voorzichtig zo kort op de bal te spelen, en zeker niet met 3 partijen. Neem tenminste een paar weken tussenruimte om degelijk te verhuizen en u in e te richten.

Sirkii
Berichten: 5396

#9 , 21 mei 2015 21:13

Als je r op 26 mei uit moet zijn: huur 1 of 2 weken een vakantiewoning; stop je meubelen in een gehuurde container en verhuis begin juni naar je nieuwe woning. Misschien kan je de sleutel van je nieuwe woning wat vroeger krijgen. Heb je dit al gevraagd?

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#10 , 22 mei 2015 11:25

Dergelijke strakke timing is natuurlijk problemen vragen...u wil er niet uit voor de 1e, zij moeten uit hun woning uiterlijk de 30e.... Had contractueel geregeld moeten worden in het compromis. Indien u eerder reeds via de notarissen was overeengekomen dat de akte de 26e ging getekend worden is het meest correcte m.i. dat u inderdaad uw meubels in een verhuiscontainer plaatst en een korte vakantie neemt.

Verkopers van een eigendom van me zijn zo eens nog 5 maanden na het verlijden van de akte in wat ondertussen mijn eigendom was blijven wonen. Wat geen probleem was, omdat ik akkoord ging en ze een bezettingsvergoeding betaalden. Hun nieuwe woning was nog niet af...
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Kopen”