Is het de moeite om hier achter aan te gaan?

DavyD
Topic Starter
Berichten: 13

Is het de moeite om hier achter aan te gaan?

#1 , 01 apr 2015 21:42

In november 2014 stond er ineens een deurwaarder aan mijn deur. Bleek om een niet betaalde afrekening te gaan van elektriciteit uit 2010. In juli 2010 werd dat huis echter verkocht (ik was op dat moment huurder) en de nieuwe eigenaars hadden de sleutels al. Ik had de meterstand ingevuld op de overdrachtspapieren en er mijn handtekening onder gezet (geen adressen of namen verder) en ik kreeg daarna een bericht dat ze het al verstuurd hadden naar Luminus (zonder adresgegevens). Telefonisch contact opgenomen met Luminus voor het adres van de afrekening en ik kreeg als antwoord dat ze de papieren opnieuw gingen opsturen naar het adres van de woonst om opnieuw in te vullen. Ik heb er daarna eerlijk gezegd niet meer aan gedacht ... totdat de deurwaarder voor mijn deur stond met een afrekening van 1000 euro (voor een halfjaar verbruik) + bijkomende kosten.

Ik ben dan alle papieren gaan opvragen bij Luminus en ik kreeg inderdaad het half ingevulde papier mee en ook een volledig ingevuld papier dat de nieuwe eigenaars zelf hadden ingevuld onder mijn naam. Mijn adresgegevens waren dus verkeerd en mijn handtekening vervalst (gewoon mijn naam geschreven). Meterstand bleek wel overeen te komen dus daar heb ik me bij neergelegd (ook al vind ik het een absurd verbruik voor een halfjaar (3500 kwatt).

Maar doordat de eigenaars zelf mijn (verkeerde) gegevens hebben ingevuld heb ik dus nooit weet gehad van mijn afrekening en de aanmaningen werden dus ook naar dat verkeerde adres gestuurd waardoor ik uiteindelijk €500 extra kwijt ben aan de gerechtskosten en kosten van de deurwaarder. Ik heb getracht dit te bespreken met de eigenaars en in eerste instantie werd er een afspraak gemaakt om samen te komen maar dat werd daarna telefonisch afgewimpeld wegens 'geen tijd'. Heb nog een paar keer geprobeerd om dat onderling te regelen (zodat ik tenminste een deel zou kunnen recupereren van de gerechtskosten) maar daar wilden ze niks van weten want ze hebben niks verkeerd gedaan en ze hadden ook geen tijd om dat te bekijken.

Nu is mijn vraag: kan ik hier verder mee en is het de moeite om hier verder mee te gaan? Als ik zelf een advocaat neem zal ik er sowieso aan inschieten veronderstel ik omdat dit maar om een klein bedrag gaat , dus dan zou ik mezelf al moeten verdedigen. En moesten ze voet bij stuk houden dat ze niks hebben ingevuld onder mijn naam ... tja, wat dan? Een handschriftdeskundige inschakelen met alle kosten van dien?

Voor mij is het ook meer een principiële kwestie geworden aangezien ze niks van een minnelijke schikking (en een afspraak) wouden weten, ook al is €500 nog steeds genoeg geld voor mij om het niet zonder slag of stoot 'weg te schenken'.

Hoor graag jullie mening. Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 apr 2015 21:54

gerechtskosten? Is er een vonnis?

DavyD
Topic Starter
Berichten: 13

#3 , 01 apr 2015 22:02

Ja, ik ben akkoord gegaan met een aflossing in 2 mensualiteiten aangezien ik voor het verbruik sowieso niks meer kon tegen bewijzen. Wou niet akkoord gaan met de betaling van de rechtsplegingsvergoeding en de kosten van het geding (samen ~500 euro) aangezien het niet door mijn toedoen was dat ik daar op dat moment stond, maar kreeg als antwoord van de rechter dat ik dat sowieso moest betalen en het achteraf bij de eigenaars moest gaan halen.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 01 apr 2015 22:10

heb je al klacht ingediend wegens schriftvervalsing?

DavyD
Topic Starter
Berichten: 13

#5 , 01 apr 2015 22:28

Neen, moet dat eerst via de politie?

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 01 apr 2015 22:41

Aangifte inderdaad via politie.
U hebt de documenten ....dan maakt u er alvast een copie van dat u bijhoudt.
Politie zal het origineel wel vragen - indien u dat niet hebt geeft u een copie af ( of politie maakt dat wel).
Originele documenten worden dan wel door politie bij de provider opgevraagd.
Normaal zal politie dan een gestandaardiseerde schrijftest van u afnemen en ook van de 'verdachten'.
U had beter eerst aangifte gedaan alvorens te betalen. Strafprocedure gaat voor de burgerlijke.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 02 apr 2015 15:30

Er is toch iets wat ik niet begrijp: Jij was dus al huurder op het moment van de verkoop van het huis, en bent daarna nog huurder gebleven van het huis. Wat doet die nieuwe eigenaar hiertussen?

Terug naar “Kopen”