eerste winkeldiefstal: gevolgen

porteman
Topic Starter
Berichten: 2

eerste winkeldiefstal: gevolgen

#1 , 27 nov 2014 18:28

Hallo, gisteren politie aan de deur.
Ik ben verdacht van een winkeldiefstal.
Ik viel direct uit de mand.
Tja er is een duiveltje in mij naar boven gekomen en ik heb een bh gejat die geen beveiliging omhad.
Stom, ik weet het....Ik was de week ervoor mijn portefeuille gestolen en ik deed het als een soort wraakactie.

Ik heb de BH teruggeven en een huiszoeking toegestaan. Het is bij die éne keer gebleven.

Nu word ik binnen 14 dagen verhoord. Advocaat gebeld die zegt dat ik best flink meewerk, wat ik ook ga doen.
Ik ga natuurlijk de financiële gevolgen dragen, de emotionele ook...
Waar ik wel bang van ben is een werkstraf of gevangenisstraf...

Ik vroeg de politie om bewijsmateriaal. Ze hebben die niet getoond? Kan dat?
Ik meen foto's te hebben gezien...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 27 nov 2014 23:26

Al naargelang u nog voorgaande veroordelingen (inzake diefstal) hebt zal het uiteindelijk resultaat daar van afhangen.
U zegt de eerste maal.
Zijn er foto's en vingerafdrukken van u genomen.

U hebt het recht een advocaat te raadplegen dat wil al zeggen dat het voor een SALDUZ III feit is.
Werk inderdaad mee zoals de advocaat zegt - niet meewerken 'kan' in uw nadeel spelen.
Wat kunnen de gevolgen zijn wel dat kan gaan van een minnelijke schikking voorgesteld door parket over dagvaarding voor de rechtbank met een werkstraf enkelband opschorting of effectieve gevangenisstraf met of zonder geldboete.

We hebben geen kristallen bol maar als het echt de eerste keer is geen voorgaanden en het bedrag van het gestolen goed dacht ik ... niet hoger dan €50. Maar dat weet ik niet vanbuiten.

siesken
Berichten: 263

#3 , 30 nov 2014 13:12

De winkel moet na de kassa kontroleren.

Reclame

tira00
Berichten: 929

#4 , 01 dec 2014 14:34

Politie aan huis gekomen.....

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”