Laster en eerroof

Kurt D 1974
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Laster en eerroof

#1 , 04 jul 2023 08:39

Hi,
In 2012 heb ik na een carriere van 12 jaar mijn ontslag ingediend bij mijn vorige werkgever.Ik heb intussen al een paar keer geprobeerd om te solliciteren voor een andere functie bij mijn voormalig werkgever ook toen ik er nog in dienst was.Een collega nu ex collega van mij is manager geworden van de afdeling waarvoor ik had gesolliciteerd ik heb deze persoon in mijn volledige loopbaan in dit bedrijf amper 3 maal kort gesproken.Deze persoon heeft ook haar echtgenoot aan een job geholpen in dit bedrijf in een leidingevende functie waarvoor hij totaal niet geschikt was en is daar later voor ontslagen en zij vermoed dat ik hiervoor iets tussen zat wat totaal onwaar is en dit kan ook bewezen worden.Nochtans heeft het bedrijf een strikt beleid wat betreft vriendjes politiek en koppels op de werkvloer.

Ik heb na mijn opzeg ook bij andere bedrijven in dezelfde sector gesoliciteerd maar natuurlijk worden referenties gevraagd waardoor ik met vele jaren ervaring de job geweigerd wordt.

Ik heb nog regelmatig contact met ex collega's en hoor op regelmatige basis dat zij mij totaal zit af te breken waardoor ik natuurlijk de job geweigerd wordt in het andere departement waarvoor ik had gesoliciteerd.Ik heb in 2019 op tijdelijke basis in dat departement gewerkt en heb zeer positieve feedback gekregen ivm mijn functioneren van verschillende managers.Ik ben dit soort insinuaties en misrepresentatie van mijn funtioneren en karakter dan ook beu en overweeg klacht neer te leggen voor laster en eerroof.

Wat voor een stappen zou ik hiervoor best ondernemen?

Thomas_A
Berichten: 2442
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jul 2023 08:52

Ik snap niet wat u wil bereiken. Denkt u dat er één bedrijf iemand in dienst neemt die al begint over klacht indienen en vriendjespolitiek nog voor hij er werkt?

pho450
Berichten: 198

#3 , 04 jul 2023 16:13

Ik heb het gevoel dat hier een deel van het verhaal ontbreekt. Is er iets gebeurd of zo?
Je hebt het over 2012, dat is meer dan 10 jaar geleden en toch wordt er nog regelmatig over jou gesproken door iemand die jou eigenlijk amper kent. Vreemd.
Daarnaast, is het zo'n specifiek bedrijf dat je absoluut daar terug aan de slag moet?

Reclame

Franciscus
Berichten: 38748

#4 , 08 jul 2023 12:20

Laster en eerroof is een klachtmisdrijf.
U zal de bewijzen moeten leveren dat alles wat u hier schrijft wel zo is.
Getuigen - geschreven gegevens enz.
Aangifte bij politie.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”