Stalking en bedreiging van ex-liefje

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

Re: Stalking en bedreiging van ex-liefje

#16 , 14 sep 2016 07:23

idd, best klacht indienen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 15 sep 2016 08:51

Ik sluit me hierbij aan: niet antwoorden op dergelijke SMS-en, maar ze zeker en vast bijhouden, en tevens klacht neerleggen bij de politie wegens belaging en bedreiging. Verder geen enkel contact met haar hebben (dus haar ook niet laten weten dat je klacht ingediend hebt).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Nico-Verbist
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#18 , 16 sep 2016 19:45

Beste.

Het is al enkele dagen stil geweest, tot op vandaag.
Weer sms ontvangen met de gebruikelijke verwoordingen. Eerst wat excuus en wat slijmen, zoals " ik heb je toch altijd heel graag gezien" en daarna in dezelfde sms dreigen met "dat ik een keus moet maken of ....".

Geef geen antwoord hierop natuurlijk, mijn huidige partner is van alles op de hoogte en vind het ook erg.
Zal ook nooit meer contact opnemen met deze dame in kwestie , nog via sms, of enig ander medium.
Ben wel bang wanneer ik ze moest tegenkomen in bvb een winkelcentrum.
Hoe gaat ze dan te keer gaan?
In ieder geval als dat gebeurd met of zonder mijn huidige partner erbij, haal ik gewoon de security erbij en laat politie aanrukken voor neerleggen van een klacht.
Heb besloten om mij een nieuw gsm nummer aan te vragen bij mijn provider dan is dat smsen in 1 keer opgelost.
Ben vooral blij dat ik niet op een sociaal medianetwerk zit zoals Facebook of Twitter of zo. Zou anders nogal in de verf gezet worden door haar.
Laat het nog even deze maand uitzitten en als het dan echt niet ophoud volg ik de raad op van Franciscus en Gebruiker21.

Hou de topic nog ff open aub.
Ik hou jullie op de hoogte van het verder verloop.
Alvast bedankt voor uw goede raadgevingen (Die ik ook stipt opvolg)

Vriendelijke groeten
Nico.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#19 , 18 sep 2016 14:14

Eerste vraag die politie waarschijnkijk zal stellen is waarom u zo lang gewacht heb om aangifte te doen.
Reden is direct aangifte maakt het een heterdaad misdrijf (correctioneel vervolgbaar wanbedrijf).
Bij heterdaad heeft de politie meer bevoegdheden ( huiszoeking - arrestatie enz ).

Mocht er inderdaad iets mislopen indien u dame ergens tegenkomt moet u de ganse uitleg nog gaan geven - gezien de spanning op dat moment - gaat u dingen vergeten - gaat security mogelijk niet zomaar de politie bellen maar eerder iedereen gewoon buiten zetten ... in het andere geval verwijst u naar het opgestelde PV nr en zal de security dan ook minder geneigd zijn om partijen te laten gaan.
U kan aan de interventie-eenheid dan ook ineens PV nr opgeven - kan u uiteraard ook best doen aan de 101 die kunnen dan aan de opstellende politiezone al de nodige info vragen zodat opstellende politiezone ineens over de nodige info beschikt.
Vermoedelijk zal dan gezien de fysieke aanwezigheid parket in kennis gesteld worden die dan beslissingen kan nemen.

Aan dit soort van stalking wordt 'redelijk' zwaar getild. O.a. wegens het niet opvolgen van de opgelegde voorwaarden door de onderzoeksrechter.
(maar dan moet er wel al een juridisch dossier zijn)

Nico-Verbist
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#20 , 18 sep 2016 20:39

Bedankt Franciscus.

Ik zal onmiddellijk een klacht indienen bij ons politiekorps en het nodige PV nummer vragen.
Zoals u zegt mocht er in de toekomst nog problemen zijn kan altijd verwezen worden naar dit PV nummer.

MVG
Nico.

Nico-Verbist
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#21 , 23 sep 2016 14:58

Beste.

Ondertussen klacht ingediend en heb tot op heden geen smsen meer ontvangen.
Ik denk dat politie bij haar geweest is en haar gewaarschuwd heeft.
Ik dank u allemaal nogmaals voor de wijze raad die u mij meegegeven hebt.

Ik denk dat ik hierbij mag besluiten dat deze topic afgesloten mag worden.

MVG
Nico

WP002
Berichten: 1479

#22 , 24 sep 2016 21:22

Laat ons hopen voor u van wel!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”