auto gekocht ter goeder trouw

thefonz
Topic Starter
Berichten: 2

auto gekocht ter goeder trouw

#1 , 25 nov 2015 14:25

situatie:

Ik heb vorige maand mijn auto verkocht aan een andere particulier. Ik had deze wagen 5 maand geleden gekocht van iemand anders. Nu heeft de dame waar ik de auto aan verkocht heb vorige week een brief gekregen van een leasingmaatschappij die de auto terug opeist.
De persoon die de auto aan mij heeft verkocht leasde deze auto blijkbaar. Ik vermoed dat deze nu zijn afbetalingen niet
is nagekomen en de leasingmaatschappij is nu terecht gekomen bij de eigenaar die de auto het laatst heeft ingeschreven.
Ik heb de auto echter gekocht ter goeder trouw en heb een koopovereenkomst waarin de verkoper verklaart dat het voertuig zijn eigendom is en vrij van lasten en beperkingen.
Ik zit zelf verveeld met de situatie omdat de dame die de auto van mij gekocht heeft nu met alle miserie zit.
Nu is mijn vraag wat de gevolgen zijn voor mij en deze dame.

Alvast bedankt !


Over ons

JuridischForum.be is een online discussie-forum, opgericht in november 2005, waar iedereen terecht kan met vragen over recht en de gerechtelijke instellingen. Juridisch Forum krijgt jaarlijks gemiddeld meer dan 2 miljoen bezoekers over de vloer. Dit maakt van Juridisch Forum het grootste online juridisch advieskantoor in België.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22271
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 nov 2015 14:47

Leg alvast klacht neer bij de politie. Mogelijks zal men u vervolgen voor heling van gestolen goed.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 25 nov 2015 16:15

Indien u kan bewijzen dat u de wagen aan een normale marktprijs kocht kan men u niet veel verwijten.
Idem voor de dame aan wie u hebt verkocht.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 25 nov 2015 16:16

Indien u kan bewijzen dat u de wagen aan een normale marktprijs kocht kan men u niet veel verwijten.
Idem voor de dame aan wie u hebt verkocht.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

thefonz
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 25 nov 2015 17:35

Dat stelt me al gerust, heb net aangifte gedaan bij de politie.

mjers
Berichten: 1788

#6 , 26 nov 2015 09:59

diegene die de wet overtreden hebben zal ervoor gestraft worden.

toevallig een gelijkaardig verhaal...

http://www.nieuwsblad.be/cnt/5o3j7f5d

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”