dreigmail van ex-schoonvader: politie of niet?

Franciscus
Berichten: 38602

Re: dreigmail van ex-schoonvader: politie of niet?

#16 , 09 okt 2015 15:30

Zoals hierboven reeds geschreven.

Niet aarzelen met al uw bewijzen naar politie gaan.
Dit soort mensen - e, ik weet waarover ik spreek - kunnen maar op een manier gestopt worden.
Door de correcte juridische stappen te zetten.

Ga naar de politie en die aangifte opzettelijke slagen en verwondingen - poging wurging ( doodslag)
Bedreigingen met voorwaarden in een geschrift ... niet om mee te lachen

Dus vandaag nog aangifte doen.

Trouwens stel dat tegenpartij nu naar politie gaat voor die val ... en dan pas gaat u uw uitleg doen ... dan vrees ik er voor en dan kan uw vriend misschien wel de dupe zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 09 okt 2015 16:09

Ik kan alleen maar bijtreden dat je best met die mail naar de politie gaat EN ook je verhaal doet van wat daar gebeurd is! Als er achteraf dan toch nog iets van komt (klacht tegen je huidige vriend, bijvoorbeeld) heb je toch een PV waar jouw versie van de feiten in staat. De politie zal je ook kunnen zeggen hoe het dan verder gaat.

Dit nu op zijn beloop laten en "hopen" dat het blabla is, is het slechtste dat je kan doen. Als er achteraf iets gebeurd, en je rakelt dan die mail op, is de kans groot dat er gezegd wordt: "Ja, maar die mail is van maanden terug, en geschreven in een vlaag van woede naar aanleiding van wat er op het trouwfeest gebeurd is." Er zal bij politie, gerecht etc... dan ook sowieso het onderhuidse gevoel leven van "Waarom komt ze pas nu af met die mail...", wat een menselijke reactie is.

Dus niet uitstellen, niet op zijn beloop laten, maar met die mail naar de politie gaan. Daarvoor dienen die mensen, uiteindelijk!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#18 , 09 okt 2015 17:40

heeft in de bouw gewerkt en daar zijn vinger geplet en nu op invaliditeit.

Valt allemaal in de categorie "dwaze cafepraat" van mindervaliden.
Zeg dat je de maffia ook zijn edele delen zal laten pletten, dan kan hij
nog een toontje hoger zingen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

chantika
Berichten: 961

#19 , 09 okt 2015 17:52

Of beter niet uitdagen zijn goede raad opvolgen en de mail melden bij de politie. Wie weet wat ze nog in zijn computer aan dreigbrieven vinden.

Super0072
Berichten: 81
Juridisch actief: Nee

#20 , 12 okt 2015 12:00


Zaterdag waren we samen op een trouwfeest en toen ben ik hem gaan vragen hoe het met de katten was.
Zijn vriendin komt mij verwijten en ik duw haar aan de kant. Blijkbaar zou het geleken hebben alsof ik haar sloeg, ma soit.
Hij pakt mij met mijn keel (heb verslag van spoed, duidelijk zichtbaar en nog steeds last).
Ik ga naar buiten om ruzie te vermijden en ineens, aanleiding of zo heb ik niet gezien) vliegt mijn ex naar mijn nieuwe vriend om hem te slagen.
Mijn vriend geeft hem een slag op zijn neus en probeert mijn ex dan in bedwang te houden tot iemand hem kan kalmeren.

Toen zou mijn ex gevallen zijn en had hij last van zijn been.
Ze hebben hem naar de auto begeleid, vanop de achterbank heeft hij nog verder uitgedaagd, maar daar is niemand op in gegaan.

's Anderendaags ga ik mij excuseren bij het bruidspaar en kom ik te weten dat zijn heup zou kapot zijn. Door bepaalde medicatie zijn zijn botten zeer broos geworden maar dat wisten wij niet (niemand eigenlijk). En dus met bouten terug vast zetten en in het ergste geval een prothese.
Ik vind da uiteraard heel erg! Zo had t zeker ni moeten aflopen voor hem. Daarom dat ik ook niet naar de politie ben gegaan met mijn wonden aan mijn keel. Hij zal al genoeg last hebben.
Hoe zit het dan juridisch gezien met het feit dat engelke69 de fysieke vijandelijkheden lijkt te starten?

Voor die bedreigingen inderdaad, politie contacteren, nu.

Maar dan gaat de politie vragen wat de mogelijke aanleiding gaat zijn, en dan komt engelke69 met de vechtpartij. Waarop de agent daar weer het fijne van wil weten.

Nu ja, misschien beter zo, want met een ernstige verwonding (heup) zie ik de ex z'n verhaal al zo opbouwen: ja, meneer de agent, zij viel mijn vriendin aan, en toen ik haar wou verdedigen (wettig), kwam ook nog de nieuwe vriend erbij die me los tegen de grond slaat, waardoor ik nu een heupprothese nodig heb".

Daarna natuurlijk medische kosten op engelke69 verhalen, te samen met werkonbekwaamheid en zo...

Allé ja, ik vraag mij af hoe plausibel mijn scenario is...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#21 , 12 okt 2015 13:02

Engelke69 heeft inderdaad een duw uitgedeeld. De vriendin in kwestie kan haar daarvoor aanklagen.

Maar dit staat wel volledig los van de aanval van haar ex naar haar toe, en naar haar huidige vriend toe. Als ik op het verhaal van de topic starter mag afgaan heeft haar vriend uit wettige zelfverdediging gehandeld. Als de ex een ander verhaal wil ophangen, zal hij toch al eens mogen verklaren waarom hij hier zo lang na de feiten mee afkomt. Mogelijk kan de topic starter ook getuigenverklaringen bemachtigen die de ware toedracht van de gebeutenissen kunnn bevestigen?

Maar alles wat voordien gebeurd is, staat los van de dreigmail. Dit feit op zich is meer dan genoeg om naar de politie te stappen. Maar wegens gene reactie meer van de topic starter, vrees ik dat ze het hierbij gaat laten. Laat ons dan hopen dat de dreigmail ook niet meer is dan "dwaze cafépraat"...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus
Berichten: 38602

#22 , 12 okt 2015 16:29

En dan staat het verhaal van tS en vriend met de nodige getuigen al op papier.... wat veel beter is mocht er later door die 'ex-para' en familie iets gedaan worden of er klacht ingediend wordt tegen.

Feit A heeft juridisch geen correlatie met feit B of C

Super0072
Berichten: 81
Juridisch actief: Nee

#23 , 13 okt 2015 11:33

Merci Gebruiker21 en Franciscus, voor de verduidelijking.

giserke
Berichten: 2434

#24 , 14 okt 2015 10:42

Getuigenissen heb je best zo snel mogelijk op papier.
Vandaar dat je nooit mag wachten met een aangifte bij de politie.

Getuigen kunnen wel eens veranderen van gedacht.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”