Slagen en verwondingen tegen politieagent ter plaatste

k.b.
Berichten: 876

Re: Slagen en verwondingen tegen politieagent ter plaatste

#16 , 21 apr 2015 09:18

Gebruiker21, dat weet ik ook. Maar een lening is gebaseerd op een voorlopige kostenraming. U kan het bedrag niet verminderen of een andere huis bouwen aangezien de architect dit bedrag heeft vast gelegd en de bank ermee is akkoord gegaan.
Ah, je bedoelde het op die manier. U kan het bedrag van uw lening weldegelijk laten verminderen, hoor. Je hoeft hier zelfs geen ander huis voor te bouwen. Bespaar op uw afwerking: leg goedkope laminaat op de slaapkamers. Een goedkope badkamer uit de IKEA. Idem met de keuken. Laat de dakramen nog even weg. Laat je oprit nog niet aanleggen. Laat nog geen vloeren leggen, maar leef een paar jaar op de chappe (met goedkoop vast tapijt erop, mijn schoonbroer heeft dit ook zo gedaan, omdat de parket paar maanden vertraging had), etc... Je zal het bedrag dat je nodig hebt al gauw met een paar tienduizenden euro's kunnen verlagen. gewoon naar uw bank stappen en kijken wat mogelijk is. Je zal versteld staan van de mogelijkheden.

Anyway, wacht inderdaad eerst even af wat er uit de bus komt. Je bent tenslotte nog niet veroordeeld, hé...

En ook van de "onmogelijkheden" zal versteld staan bij je bank ...
U zal de gevolgen van uw daden moeten vergoeden uit uw spaargelden ... en zal deze op geen enkele wijze kunnen onttrekken aan een hypotecair krediet.

Het is mijns inziens dan ook aangewezen om eventueel iets meer te lenen en de gelden die als "eigen inbreng" moesten dienen voorlopig niet aan te spreken voor de bouw en deze te gebruiken voor "bvb vergoeding van de slachtoffers "
Er zijn natuurlijk ook andere manieren ( bvb via een persoonlijke lening ... maar de eerder gegeven oplossing bied de mogelijkheid om een lange looptijd te combineren met een gunstige rente ...)

k.b.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 apr 2015 09:42

En ook van de "onmogelijkheden" zal versteld staan bij je bank ...
U zal de gevolgen van uw daden moeten vergoeden uit uw spaargelden ... en zal deze op geen enkele wijze kunnen onttrekken aan een hypotecair krediet.
Bij een herfinanciering kan je weldegelijk de kosten die hieraan verbonden zijn, mee lenen. Stel dat de topic starter 200.000 € geleend heeft op 20 jaar tegen 3% vast (ik zeg maar iets), betaalt hij maandelijks 1100 €. Als hij bij dezelfde bank een herfinanciering wenst en het bedrag verlaagt naar 170.000 € en op 25 jaar brengt, zal dit een paar duizend euro kosten (neem 5000 €, wat aan de hoge kant zal zijn bij eenzelfde bank). Als hij deze meeleent en dezelfde rentevoet behoudt, komt hij op 175.000 € op 25 jaar, maandlijks af te betalen: 800 €. Toch al een serieus verschil.

Afin, we kennen de precieze financiële situatie van de topic starter niet, natuurlijk. Is op dit moment ook nog niet van belang, want hij is nog niet veroordeelt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 apr 2015 15:57

We geraken een beetje off topic, maar als de looptijd van een lening met vaste rentevoet verlengd wordt, zal ook de rentevoet omhoog gaan.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#19 , 21 apr 2015 16:46

We geraken een beetje off topic, maar als de looptijd van een lening met vaste rentevoet verlengd wordt, zal ook de rentevoet omhoog gaan.
Yep, maar ondertussen dalen de rentevoeten nog steeds (ik spreek uit ervaring: men is met mijn herfinancieringsdossier bezig, maar wegens drukte sleept het wat aan. Ik ben in de loop van de behandeling van het dossier al 0,3 % gezakt in rentevoet. (Tussen het eerste voorstel dat ze gedaan hebben en wat het ondertussen is). Dus dit zal de hogere rente van de langere looptijd wel compenseren, vandaar dat ik het gelijk hield.

Anyway, we dwalen inderdaad wat af, maar ik hoop dat de topic starter toch meeleest voor het geval hij weldegelijk een schadevergoeding moet ophoesten. Dan kan deze info nuttig zijn...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Subje
Topic Starter
Berichten: 6

#20 , 06 mei 2015 11:44

Beste,

We hebben de advocaat gesproken, die heeft ons enkele tips gegeven voor de verklaring, de mogelijke verloop van dit verhaal eventjes uitgelegd.
Van kosten weten we nog niet veel omdat het hoogstwaarschijnlijk zal afhangen van de acties die worden ondernomen na mijn verklaring. De advocaat wou nog niet veel speculeren omdat dit nog te vroeg is, wat wel begrijpelijk is.
Wij wachten nog op de officiële uitnodiging.
Dank voor de reacties, ik zal het in de hoofd houden i.v.m. de lening.

Met vriendelijke groeten.

konijntje1
Berichten: 172

#21 , 27 mei 2015 20:29

Heren, agressie tegen een agent is uiteraard nooit goed te praten,

Bekijk dit ook eens van een ander perspectief.

De oorspronkelijke schermutseling was tussen Subje en iemand anders.

Een persoon komt agressief tussen door Subje langs achter bij de schouder te nemen. Deze rukt zich los waardoor die persoon zijn duim fractureerd.
Na dit feit bleek die persoon een agent te zijn.

De agent heeft zich niet kenbaar gemaakt en mijn inziens word een agent nog steeds aanzien als burger tot wanneer duidelijk is dat deze in functie werkt.

Uw advocaat kan het eventueel agressief aanpakken van die agent in uw voordeel laten werken.
Alles hangt wat af van wat er uiteraard in de agent zijn verklaring staat...

Mvg,

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#22 , 28 mei 2015 09:40

De oorspronkelijke schermutseling was tussen Subje en iemand anders.
Toch vreemd dat mensen in zo'n schermutselingen terecht komen, niet? Ikzelf ben nog NOOIT in een vechtpartij terecht gekomen (na mijn lagere school periode toch) en de helft van mijn leven is toch wel al gepasseerd. Als ik uit ga, en ik merk dat er een situatie ontstaat waar agressie en spanning zich opbouwt, ga ik me echt niet in de problemen werken door daarop in te gaan, maar ga met het gezelschap waarin ik me bevind ofwel naar een ander etablissement of naar huis. Als je ingaat op provocaties, be je even schuldig aan agressie dan diegene die de provocaties uit.
Een persoon komt agressief tussen door Subje langs achter bij de schouder te nemen. Deze rukt zich los waardoor die persoon zijn duim fractureerd.
Na dit feit bleek die persoon een agent te zijn.

De agent heeft zich niet kenbaar gemaakt en mijn inziens word een agent nog steeds aanzien als burger tot wanneer duidelijk is dat deze in functie werkt.
Een agent in uniform wordt aanzien als agent, niet als burger. Het zou mooi worden anders als er een agent het verkeer staat te regelen...
Uw advocaat kan het eventueel agressief aanpakken van die agent in uw voordeel laten werken.
Iemand bij de schouder grijpen om hem te kalmeren is niet "agressief aanpakken".
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

konijntje1
Berichten: 172

#23 , 28 mei 2015 14:06

Ik bedoel hier maar mee dat het algemeen opzet om een agent te verwonden wel kan betwist worden...

Het dronken zijn op het moment van de feiten zal allesinds in negatieve zin werken om die stelling te kunnen gebruiken.


En Tom,
Ik vind het erg om te zien maar de mentaliteit van jongeren tegenwoordig is om van te krijsen.
Respect voor andere mensen en goederen ligt tegenwoordig op een laag pitje.

Oorzaak daarvan is de huidige snelheid van de maatschappij, meer en meer 1ouder gezinnen en gezinnen waar beide ouders werken.
Waarden en normen worden in 1e instantie grotendeels gecopiërd van de ouders maar daar moet je hen wel voldoende voor zien als kind .

Ik hou mijn hart vast hoe het binnen 10 jaar zal zijn......

giserke
Berichten: 2434

#24 , 28 mei 2015 14:15

Het is toch altijd iets met die politieagenten.
Als er ergens gevochten wordt, dan zijn ze er altijd bij.

BloodNight
Berichten: 621

#25 , 28 mei 2015 15:07

De smeerlappen! Hoe durven ze hun job doen!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#26 , 28 mei 2015 15:07

Het is toch altijd iets met die politieagenten.
Als er ergens gevochten wordt, dan zijn ze er altijd bij.
LOL, inderdaad, en als er dan eens eentje deelt in de klappen, was dat zeker niet met opzet! Er was geen intentie om de agent te verwonden, hoor!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12840

#27 , 28 mei 2015 15:10

Het is toch altijd iets met die politieagenten.
Als er ergens gevochten wordt, dan zijn ze er altijd bij.
Net hetzelfde met die verkeersongevallen. Elke keer je er een passeert, staat er wel een combi bij!

BloodNight
Berichten: 621

#28 , 28 mei 2015 15:26

Je zou kunnen denken dat ze het gewoon opzoeken! Ramptoeristen!

konijntje1
Berichten: 172

#29 , 28 mei 2015 18:09

hahaha lol

ach ja,

Al goed dat we nog steeds kunnen lachen he :) :):)
Nogal wel :) :)

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”