Fouten in politierapport |GRAFFITI op gebouw

knowyourrights
Topic Starter
Berichten: 2

Fouten in politierapport |GRAFFITI op gebouw

#1 , 26 feb 2015 20:22

Beste kenners...

Ik heb enkele vragen ivm een politierapport/pv dat via de dienst Administratieve Sancties van de gemeente is opgestuurd tav mijn (meerderjarige) dochter.

Allereerst: hoe zit het met grammaticale en/of spellingsfouten.
Er staat nl. bij het deel "Verwittiging": "Wij, <naam 1 enkele inspecteur>, inspecteur van politie, gekleed in uniform en drager van de dienstdidentiteitskaart gehecht aan politiezone Brussel...

Daarnaast staat er bij het deel "Feiten":
Graffiti aanbrengen op ROERENDE goederen, Artikel: SWB 534 bis.
Terwijl ik dit uitzocht slaat artikel SWB 534 bis op "Graffiti en beschadiging van ONROERENDEeigendommen" vergeef me als mijn bron onjuist was, het gebouw in kwestie is alhoewel geen roerend goed zover ik weet.

Heeft iemand een idee of dit van invloed is?
Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5411

#2 , 26 feb 2015 20:38

Als een modale politiebeambte al eens geen tikfout zou mogen maken ...

LeenW
Berichten: 12839

#3 , 26 feb 2015 20:53

Een typfout maakt een pv niet ongeldig.

En persoonlijke mening: Het siert u dat u het voor uw dochter opneemt, maar als de feiten zijn wat ze zijn, zou ik eerder aan haar uitleg gaan vragen.

Reclame

builder
Berichten: 189

#4 , 26 feb 2015 21:51

Wij, <naam 1 enkele inspecteur>, inspecteur van politie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pluralis_modestiae" onclick="window.open(this.href);return false;

knowyourrights
Topic Starter
Berichten: 2

#5 , 26 feb 2015 23:12

ok jullie zijn bedankt!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”