Lasterlijke onwaarheden

mvda
Topic Starter
Berichten: 1

Lasterlijke onwaarheden

#1 , 16 dec 2014 10:35

Ik heb de samenwerking met een boekhoudkantoor stopgezet agv de hoge facturaties.
Na overdracht van mijn stukken blijkt dat de nieuwe boekhouder de samenwerking dan toch niet wenst op te starten omdat mijn vorige boekhouder een samenwerking ten stelligste zou hebben afgeraden.
Blijkt dat mijn vorige boekhouder volstrekte onwaarheden is gaan vertellen bij de nieuwe boekhouder die als gevolg de samenwerking heeft ingetrokken.
Ik heb de informatie (reden van niet-samenwerking) die de nieuwe boekhouder mij heeft toevertrouwd onmiddellijk naar hem bevestigt per e-mail. Ik heb de valselijke aantijgingen onmiddellijk bevestigt per e-mail naar de vorige boekhouder, die tot op heden mijn e-mail niet heeft beantwoord.
Als gevolg moet ik nu terug op zoek naar een nieuwe boekhouder hetgeen geen evidente taak is. Bovendien moet voor 31.12.2014 de jaarrekening worden neergelegd en de vennootschapsbelasting worden ingediend. Het vinden van een nieuwe boekhouder is niet enkel een tijdrovende en dus kostelijke aangelegenheid, het is in mijn geval bovendien dringend om een nieuwe boekhouder te vinden hetgeen de kosten bij mijn nieuwe boekhouder vermoedelijk alleen maar zal opdrijven.
Dit alles louter als gevolg van de lasterlijke aantijgingen en negatief advies van mijn vorige boekhouder.

Graag had ik geweten of ik grond heb voor het indienen van een klacht en of ik recht heb op een schadevergoeding?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 dec 2014 13:16

over welke laster zou het gaan? Zonder dat te weten kunnen we niet weten of je een grond hebt.

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 18 dec 2014 14:58

Inderdaad. Misschien klopt het wel wat hij heeft gezegd. Wij kunnen dat niet weten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 dec 2014 10:42

Het vinden van een nieuwe boekhouder is niet enkel een tijdrovende en dus kostelijke aangelegenheid, het is in mijn geval bovendien dringend om een nieuwe boekhouder te vinden hetgeen de kosten bij mijn nieuwe boekhouder vermoedelijk alleen maar zal opdrijven.
Dit alles louter als gevolg van de lasterlijke aantijgingen en negatief advies van mijn vorige boekhouder.
De dringendheid is voornamelijk het gevolg van het ongunstige tijdstip waarop u de samenwerking met de oude boekhouder stopgezet hebt. Dit kan u moeilijk ten laste leggen van uw oude boekhouder. Hij heeft de samenwerking niet stopgezet.
Graag had ik geweten of ik grond heb voor het indienen van een klacht en of ik recht heb op een schadevergoeding?
Zoals hierboven gezegd: welke laster heeft de oude boekhouder volgens u verspreid? Als hij bijvoorbeeld aan de nieuwe boekhouder vertleld heeft "Ikzelf vond de klant nogal moeilijk om mee te werken, en bovendien is het een complex dossier. Ook de communucatie was niet altijd zoals ik het zou wensen." dan is dit GEEN laster. Het is louter de mening van de oude boekhouder en hij beschuldigd u van niets concreet. Als het enkel over dat soort uitspraken gaat, hebt u geen been om op te staan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”