Ik wou "sluikstort" weer meenemen maar ze diende klacht in

Turaki
Berichten: 6870

Re: Ik wou "sluikstort" weer meenemen maar ze diende klacht

#16 , 12 aug 2014 17:49

Dus als ik op straat een blikje laat vallen, dan is het een sluikstort van zodra het de grond raakt.
Oprapen helpt niet meer.
Klopt.
Van geen kanten.
Moet misschien nuanceren. Als je een blikje per ongeluk laat vallen, is het geen sluikstort. Doe je dit expres, met de intentie dit te laten liggen, is het een sluikstort.
Ik had de vraag van TS begrepen als zijnde het 2e geval.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#17 , 12 aug 2014 18:00

VB : Ook blikjes uit uw wagen in een openbare vuilbak steken IS sluikstort. U kan dat blikje thuis in uw afvalzak steken.
Effen vlug gekeken staan alweer drie zakken afval rond de openbare vuilbak in onze straat - en gisteren pas alles weggehaald.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 12 aug 2014 18:10

VB : Ook blikjes uit uw wagen in een openbare vuilbak steken IS sluikstort. U kan dat blikje thuis in uw afvalzak steken.
Vandaar dat op alle (snelweg)parkings vuilbakjes staan ... om sluikstorten uit te lokken :?:
Neen dus ...

Openbare vuilbakken mogen wel degelijk gebruikt worden voor occasioneel (rest)afval.

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#19 , 12 aug 2014 18:16

VB : Ook blikjes uit uw wagen in een openbare vuilbak steken IS sluikstort. U kan dat blikje thuis in uw afvalzak steken.
Vandaar dat op alle (snelweg)parkings vuilbakjes staan ... om sluikstorten uit te lokken :?:
Neen dus ...

Openbare vuilbakken mogen wel degelijk gebruikt worden voor occasioneel (rest)afval.
Ik ken toch een heleboel dossiers waar dit wel degelijk gesanctioneerd is. Goed, de verbalisant waar het over gaat is eentje van het ijverige type, maar het parket volgt deze redenering blijkbaar ook.
Om correct te zijn, de vuilbakjes op (snelweg)parkings en in steden en gemeenten dienen enkel voor ter plaatse gegenereerd afval, niet voor iets dat nog in uw auto lag of in uw zak stak. Dus leeggedronken voor je op de parking toekwam: niet in de vuilbak. Blikje leeggedronken op de parking zelf: wel in de vuilbak.


Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#21 , 12 aug 2014 18:25

Om correct te zijn, de vuilbakjes op (snelweg)parkings en in steden en gemeenten dienen enkel voor ter plaatse gegenereerd afval
Je moet dus een drankje of snoepje nuttigen naast de vuilbak :?:
Want anders werd het niet ter plaatse gegenereerd ...

Franciscus
Berichten: 38596

#22 , 12 aug 2014 18:39

Bij ons worden de openbare vuilbakjes gewoon gevuld met zakken niet gesorteerd afval, mosselschelpen enz enz dus huishoudelijk afval.
Is hier een werkelijke plaag.
http://www.gva.be/cnt/aid606727/huisvui ... uikstorten" onclick="window.open(this.href);return false;

Turaki
Berichten: 6870

#23 , 12 aug 2014 21:30

Om correct te zijn, de vuilbakjes op (snelweg)parkings en in steden en gemeenten dienen enkel voor ter plaatse gegenereerd afval
Je moet dus een drankje of snoepje nuttigen naast de vuilbak :?:
Want anders werd het niet ter plaatse gegenereerd ...
Tja, als je het niet serieus wil nemen...

lohabra
Berichten: 1015

#24 , 12 aug 2014 21:40

Dus als ik op straat een blikje laat vallen, dan is het een sluikstort van zodra het de grond raakt.
Oprapen helpt niet meer.
Klopt.
Van geen kanten.
Inderdaad.

Of gaat u het zakje voor het kakje meteen onder de poep van uw hond hangen als hij ff moet ? Als de drol éérst op de grond valt, bent u volgens uw uitleg al strafbaar. Ongeacht of u nadien de drol keurig verwijdert met een zakje of niet ..... :roll:
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Turaki
Berichten: 6870

#25 , 12 aug 2014 22:42

Of gaat u het zakje voor het kakje meteen onder de poep van uw hond hangen als hij ff moet ? Als de drol éérst op de grond valt, bent u volgens uw uitleg al strafbaar. Ongeacht of u nadien de drol keurig verwijdert met een zakje of niet ..... :roll:
U moet het zakje meehebben (kan ook gecontroleerd worden), en de drol meteen oprapen.

Rikderee
Berichten: 65

#26 , 13 aug 2014 10:30

Klopt.[/quote]
Van geen kanten.[/quote]
Moet misschien nuanceren. Als je een blikje per ongeluk laat vallen, is het geen sluikstort. Doe je dit expres, met de intentie dit te laten liggen, is het een sluikstort.
Ik had de vraag van TS begrepen als zijnde het 2e geval.[/quote]

Intentie speelt geen rol bij overtredingen en administratieve sancties. Zodra de inbreuk gepleegd is is ze van toepassing.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#27 , 01 sep 2014 13:54

Geen zinnig agent zal iemand een bekeuring geven als die een blikje laat vallen en zich meteen daarna bukt om het netjes weer op te rapen. Iemand die het blikje langs de kant van de weg gooit, een agent ziet aankomen, en zich dan gaat haasten om het blikje terug op te rapen, zal het wel aan zijn rekker hebben (en terecht). Veel moeilijker dan dat is het niet, denk ik.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

De Swa
Berichten: 118

#28 , 01 sep 2014 15:42

Dus leeggedronken voor je op de parking toekwam: niet in de vuilbak. Blikje leeggedronken op de parking zelf: wel in de vuilbak.
Dus snel nog even een leeg blikje aan je lippen zetten als je het uit je auto haalt => "leeggedronken op de parking", dus het mag in de vuilbak!

Arkan
Topic Starter
Berichten: 251

#29 , 20 okt 2014 17:33

Het is geseponeerd.
Dan is het ministerie van Leefmilieu een procedure begonnen voor alternatieve bestuurlijke geldboete tot 250.000 euro.
Nu heb ik hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Milieuhandhavingsdecreet" onclick="window.open(this.href);return false; gelezen dat ze mij binnen de 14 dagen na de feiten een kopie van het PV hadden moeten sturen.
Ik heb nooit een kopie van het PV gekregen.
Ik heb nog 3 weken om mijn argumenten op te sturen.
Moest er bij de brief van Leefmilieu waarin ze de procedure aankondigen ook een kopie van het PV zitten?

Franciscus
Berichten: 38596

#30 , 20 okt 2014 19:53

Wat is het nu ...privaat terrein - park politie komt stellen die PV op of niet?
En hoe weet u dat ze PV hebben opgesteld en waarom komt nu ineens leefmilieu er bij.
Er moet dus wel wat correspondentie gevoerd zijn geweest...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”