diefstal van erfenis

cathy2014
Topic Starter
Berichten: 27

diefstal van erfenis

#1 , 05 aug 2014 14:02

hallo,
in 2010 stierf de vader van mijn zoon en ik moest als voogd en moeder van een minderjarige de erfenis beheren. De vriendin van de vader gaf mij de sleutels van zijn woning (ze hadden een latrelatie) en ik ontdekte dat ze de woning had leeggeroofd van alle waardevolle spullen (getuige), alsook sommige bankrekeningen. Een advocaat werd toen aangeduid met de medewerking van de notaris, En ik wacht nog steeds op een rechtspraak. Is dit normaal en vervalt de zaak niet met de tijd bijvoorbeeld na vijf jaar? Waarom is het zolang wachten? Uiteindelijk heeft "de dief" wel de tijd om alles uit te geven.
bedankt voor jullie advies
cathy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 05 aug 2014 14:32

Is er aangifte gedaan voor diefstal met gebruik van valse sleutel of is het enkel een burgerlijk geschil?

cathy2014
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 26 sep 2014 11:38

IK wacht nog steeds op een rechtspraak en door het advies hier op het forum, heb ik mijn advocaat niet meer losgelaten (brief, mail ter plaatse gaan, en uiteindelijk afspraak) ik kreeg mijn advocaat van man tot man pas na twee weken. en nu blijkt dat hij niets met de zaak heeft gedaan....(en het dossier geklasseerd) hoe kan zoiets? Is dit geen "SCHULDIG VERZUIM?"

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 26 sep 2014 12:54

Hebt u dan nooit zijn rekening gekregen nadat hij de zaak heeft afgesloten?
Hebt u hem ooit wel een opdracht gegeven (=schriftelijk contract)?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

cathy2014
Topic Starter
Berichten: 27

#5 , 27 sep 2014 10:32

Neen hij stuurde geen rekening maar een opdracht kreeg hij wel (door mij maar ook door de notaris die alle stukken naar hem stuurde) ik ging bij hem twee keer langs en hij zou naar de rechtbank stappen alles was geregeld. ik heb uiteindelijk zolang gewacht omdat als een dossier naar de rechtbank gaat, er moet gewacht worden...zo simpel als dat

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”