gebruik programma E-SUCC door FODFinanciën

noucha
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

gebruik programma E-SUCC door FODFinanciën

#1 , 26 jun 2023 21:18

Ik vraag al sinds 2017 naar uitleg en de wettelijke basis voor het gebruik van dit programma ! Tot nu toe weigert men hierop te antwoorden . Volgens het Rapport van Het Rekenhof uit 2016 staat er dat dit programma enkel zou mogen gebruikt worden voor het verzamelen van gegevens , maar bij ons heeft men dit gebruikt voor de berekening : wet is foutief nageleefd = volledige teruggave van onterecht geïnde sommen . In de laatste aangetekende brief waar ik deze terugbetaling aanvraag wordt er niet op geantwoord : na aandringen via e-mail krijg ik als antwoord vanwege X dat men niet geantwoord heeft omdat de becijfering ontbrak . Heb deze dan nadien opgestuurd maar het blijft oorverdovend stil .
Ook had ik gevraagd via welke documenten men de te betalen sommen meedeelt , alsook wat er op dit document moet vermeld zijn . Ik vermoed dat hier toch de manier van de becijfering moet vermeld zijn , maar dat was bij ons niet het geval : hoe kunnen wij dan echt nagaan of er geen fouten zijn gemaakt?
Allemaal vragen waarop ik geen antwoord op krijg ! Het was in het begin al verkeerd : een Vlaamse aangifte = Vlaamse documenten vanwege fodfinanciën maar nee, er stak een Franstalig document bij : bezwaar ingediend en klacht ingediend bij de Commissie toezicht op de taalwetgeving : hier geeft fodfinanciën toe dat zij het programma E-SUCC hebben gebruikt voor de berekening te maken ! We werden volledig gelijkgesteld en er werd een brief gestuurd naar v Y , dewelke het niet nodig achtte om te reageren.
Wie kan er mij info bezorgen a.u.b. ? Dank U op voorhand

noucha
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jun 2023 21:07

Blijkbaar wordt mijn bericht wel gelezen maar is er niemand die mij info kan verstrekken : Dit komt bij mij over als fraude gepleegd door beëdigde ambtenaren ? Een schande is het .

LeenW
Berichten: 12860

#3 , 27 jun 2023 21:11

Is een rapport van het Rekenhof wel bindend?

Reclame

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#4 , 28 jun 2023 20:45

Beste

En wat is uw nadeel?
Is de berekening foutief?
Uw conclusie dat u daarom alles zou moeten terug krijgen lijkt me overtrokken. Er zijn geen wettelijke termijnen overtreden. En het berekeningsproces staat waarschijnlijk niet in de wet gespecificeerd.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#5 , 29 jun 2023 10:14

Maar waar zit de fraude en het nadeel dan? U doet sterke uitspraken maar haalt nergens een nadeel aan.
Er worden berekeningen gedaan waarvan u niet aantoont dat ze fout zouden zijn.
U kan geen schade of nadeel aantonen.
U betwist enkel het proces waarmee de berekening volgens u gemaakt wordt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Successie- & Registratierechten”