vereffening na scheiding

2010.evil
Topic Starter
Berichten: 11

vereffening na scheiding

#1 , 02 aug 2010 17:09

we zijn zowat hopeloos. De man waarmee ik vijf jaar geleden ben getrouwd, is ongeveer 8 jaar geleden gescheiden. Zijn onroerend goed is nog altijd in onverdeeldheid. Vandaag was het de vijfde poging om" in der minne" zijn huis terug te kopen. Zijn ex had het bedrag zelf voorgesteld en was dus akkoord. Helaas is ze weer niet voor de notaris verschenen en houdt ze ons verder aan het lijntje. Wat kunnen we doen ? Ze woont daar ook al die tijd gratis en vraagt nu ook een bijdrage om de grote tuin te helpen onderhouden? Kunnen wij haar geen huur laten betalen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
3399AAaa
Berichten: 818

#2 , 02 aug 2010 21:19

als dat goed tussen hen in onverdeeldheid is, is zij uiteraard bezettingsvergoeding verplicht (50% van de huurwaarde van het huis als het 50% eigendom is van elk). U zou dom zijn mee bij te dragen voor dat onderhoud.

Neem een fatsoenlijke advocaat onder de arm, anders kan dat nog dertig jaar duren. Hij zal de openbare verkoop van het huis vorderen via de rechtbank.

U kan hier op het forum eens op de diverse thema's bij echtscheiding zoeken. Dat probleem is hier al onnoembare keren besproken, met oplossingen erbij.

Als het u kan troosten: ikzelf zal in september de bezettingsvergoeding en mijn deel van de waarde van mijn huis krijgen na 13 jaar procederen zoals uw geval. (en ik ben dan zelf nog juriste geworden ondertussen) Er zijn gevallen van twintig jaar en meer bekend...
Plus est en vous

2010.evil
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 06 aug 2010 15:30

Kunnen wij die bezettingsvergoeding nu opeisen,want zij zegt natuurlijk alles te zullen betalen bij de vereffening, wat nog 50 jaar kan duren. Volgens mij wil ze tot het einde van haar dagen in dat huis blijven

Reclame

3399AAaa
Berichten: 818

#4 , 06 aug 2010 17:57

Het geld zal inderdaad pas worden uitbetaald bij de verdeling van de goederen (na de vereffening). Daarom is het belangrijk dat u de openbare verkoop zo snel mogelijk via de rechtbank eist. Anders kan ze dat nog lang rekken. Vergeet geen interesten te vragen op de bezettingsvergoeding. Laat u niet langer aan het lijntje houden en handel nu.
Plus est en vous

Terug naar “Successie- & Registratierechten”