onverdeeldheid

chokas
Topic Starter
Berichten: 4

onverdeeldheid

#1 , 24 okt 2014 00:21

samen met mijn broer en 3 zussen erfde ik een mooi herenhuis. Mijn oudste zus deed een heel mooi bod. Iedereen, met uitzondering van mijn jongste zus, was onmiddellijk akkoord. Zij beweert dat wij, indien wij de woning op het internet te koop zetten, veel meer kunnen krijgen. Mijn zus- kandidaat-koper wil haar bod 1 maand aanhouden. Kunnen wij onze jongste zus een document laten ondertekenen waarin zij zich verbindt om de eventuele financiële verliezen (lagere verkoopprijs - intresten) ingevolge haar "niet-akkoord" aan ons te vergoeden : is dit rechtsgeldig? alvast bedankt voor uw reactie - chokas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 24 okt 2014 15:42

samen met mijn broer en 3 zussen erfde ik een mooi herenhuis. Mijn oudste zus deed een heel mooi bod. Iedereen, met uitzondering van mijn jongste zus, was onmiddellijk akkoord. Zij beweert dat wij, indien wij de woning op het internet te koop zetten, veel meer kunnen krijgen. Mijn zus- kandidaat-koper wil haar bod 1 maand aanhouden. Kunnen wij onze jongste zus een document laten ondertekenen waarin zij zich verbindt om de eventuele financiële verliezen (lagere verkoopprijs - intresten) ingevolge haar "niet-akkoord" aan ons te vergoeden : is dit rechtsgeldig? alvast bedankt voor uw reactie - chokas
Neen. De woning zal openbaar dienen te worden verkocht. Daar kan uw oudste zus dan een bod doen.
Andere weg is er niet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 24 okt 2014 18:49

Redenering uit het ongerijmde : u zou haar willen laten opdraaien voor het verlies indien finaal een lagere verkoopwaarde wordt bereikt dan u haalbaar acht. Is er dan ook een clausule voorzien dat zij bij eventuele meerwaarde door het bereiken van een hogere verkoopwaarde, alleen die meerwaarde opstrijkt? Lasten en lusten weet u wel....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

chokas
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 24 okt 2014 21:41

geachte basejumper, bedankt voor je reactie. Misschien iets te weinig info : het bod overstijgt de waarde die bepaald werd door de schatter met ongeveer 20% .Dat is natuurlijk de reden dat iedereen, op mijn jongste zus na, onmiddellijk akkoord was. Mijn jongste zus gunt mijn oudste zus de woning niet...

chokas
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 24 okt 2014 21:49

bedankt vuur uw reactie, geachte roharro. Openbaar verkopen : de hogere kosten zullen mijn oudste zus mogelijk afschrikken.

MarkiZN
Berichten: 106

#6 , 13 nov 2014 15:57

Openbaar verkopen maakt mijn inziens vooral de notaris rijk. Je zus kan misschien anoniem kopen via commandverklaring

chokas
Topic Starter
Berichten: 4

#7 , 03 dec 2014 20:50

Geachte MarkiZN, dank u -sorry voor de laattijdige reactie - ik verwachtte geen antwoorden meer. Binnenkort komen we allemaal samen bij de notaris. De kans dat we alle handtekeningen krijgen op de verkoopsovereenkomst oogt klein en dan zou jouw tip mijn oudste zus hoop kunnen geven!

Terug naar “Successie- & Registratierechten”