Aankoop via notaris / akte

Erikvd
Topic Starter
Berichten: 14

Aankoop via notaris / akte

#1 , 12 okt 2014 09:40

Kan er iemand deze tekst even lezen en zeggen of ik het fout lees? Ik lees dat de gelden voor aankoop ontvangen zijn onder voorbehoud van inning van de cheque en dat de notaris een cheque heeft ontvangen voor saldo kosten rechten en erelonen

"Verklaren de partijen dat de tegewoordige verkoop toegestaan en aanvaard werd voor de som van ..... Welke som de verkopers erkennen volledig ontvangen te hebben van de kopers. Waarover volledige kwijting en ontladting onder voorbehoud van inning van de cheque

:
De notaris bevestigt dat de betaling door de koper die hij persoonlijk heeft vastgesteld van het saldo van de prijs de kosten, de rechten en erelonen gedaan werd via cheque........ Met nummer .....van rekening..... "

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 12 okt 2014 11:08

Vraag voor de betaling van de koopsom een bankcheque in uw kantoor. Die vermelding 'onder voorbehoud van inning' is een standaard uitdrukking. De verkopers kunnen zelf ook een hele tijd wachten om te cheque te incasseren.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Erikvd
Topic Starter
Berichten: 14

#3 , 13 okt 2014 12:53

Dank u Wanton
Dus dat in de akte staat dat de kopers bevestigen de betaling te hebben ontvangen is geen garantie dat dit wel is gebeurd?

Reclame

Terug naar “Successie- & Registratierechten”