huurovereenkomst verbreken

bos1
Topic Starter

huurovereenkomst verbreken

#1 , 12 sep 2013 23:20

:)
hallo iedereen, ik ben huurder sedert 1jaar, heb een huurovereenkomst zonder vastgesteld einde, met een Voorkooprecht, betaal steeds op tijd, geen achterstand dus. Nu plots zegt de eigenaar onze overeenkomst op door middel van een aangetekende brief , één maand vooropzeg zonder boe of ba verder. volgens hem moet ik eind sept. weg zijn. Moet ik hem laten dagvaarden door een deurwaarder ? bedankt bij voorbaat voor jullie antw. mvg 
:shock:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 12 sep 2013 23:38

Huur voor hoofdbewoning? Gewoon via AS laten weten dat zijn opzeg niet voldoet aan de huurwetgeving, en bijgevolg nietig is. Verhuurder kan op dit moment alleen maar opzeggen voor eigen bewoning, en dan met opzegtermijn van 6 maanden (maar vertel hem dit niet, u moet zijn huiswerk niet maken).

bos1
Topic Starter

#3 , 12 sep 2013 23:49

Hallo,
en dat VOORKOOPRECHT

Reclame

Turaki

#4 , 13 sep 2013 10:35

Dat wil enkel zeggen dat indien hij de woning verkoopt, u het recht heeft om, als hij een akkoord heeft om te verkopen, u aan dezelfde prijs voorrang krijgt om te kopen. Wat dit hier ter zake doet, weet ik niet.

bos1
Topic Starter

#5 , 13 sep 2013 10:49

bedoel ik mee,
als de overeenkomst verbroken word , gaat deze op het voorkooprecht dan ook weg?.

Turaki

#6 , 13 sep 2013 10:54

Voorkooprecht is een deel van uw huurcontract, dus als dit verbroken wordt, vervalt ook dit voorkooprecht.

bos1
Topic Starter

#7 , 13 sep 2013 11:30

beste turaki
wil eens zien onder de rubr. huren daar heb ik veel meerinfo gegeven door het bericht van de Moderator

Terug naar “Archief”