Help ! Boksbeugels

theslided
Topic Starter

Help ! Boksbeugels

#1 , 06 sep 2013 11:57

Een vriend van mij, vroeg onlangs of hij een pakketje bij mij te laten afleveren.

Nu blijken er 3 boksbeugels in te zitten.

Wat kan ik doen? En wat zijn de straffen??
De politie stond voor mijn deur en moet binnenkort naar het bureau komen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie

#2 , 06 sep 2013 12:03

Boskbeugels staan op de lijst met verboden wapen.
Overtreding van de wapenwet kan bestraft worden met boetes tot 25.000 euro en/of gevangenisstraffen tot 5 jaar.
Vermoedelijk kan je toch bewijzen dat jouw vriend dit besteld heeft?

theslided
Topic Starter

#3 , 06 sep 2013 12:20

Ik zou niet weten hoe ik dit bewijs.

Hij woont in nederlans, ook kan ik hem niet meer bereiken.

Het gaat om 3 beugels

Reclame

Lanox
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 sep 2013 12:24

Ik zou niet weten hoe ik dit bewijs.
Hoe is de bestelling gebeurd? Hoe is er betaald?
Bij wie is de bestelling geplaatst?
...

Gebruiker21

#5 , 06 sep 2013 14:43

De politie stond voor mijn deur en moet binnenkort naar het bureau komen.
Als je uitgenodigd wordt op het bureau, gewoon de waarheid vertellen: alle gegevens van je "vriend" (ik zou hem niet meer als vriend beschouwen, maar kom) doorgeven aan de politie. Hopelijk stond er op het pakket, of op papieren die bij de beugels zaten, gegevens van de afzender. Als deze gecontacteerd wordt, zal hij hopelijk kunnen bevestigen dat het uw vriend was die besteld heeft.

Pakketjes van iemand anders bij jou laten toekomen is tricky als je de persoon niet 100% kan vertrouwen...

Laat ons weten hoe het verder verloopt. Eerlijk zijn is hier de beste optie voor jou, wat nog niet garandeert dat je er zomaa mee weg komt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105

#6 , 06 sep 2013 15:22

Heeft die "vriend" je deze gunst gevraagd via mail? Die kan dan eventueel dienen als bewijs.

Terug naar “Archief”