Hallo,
Bedankt voor jullie antwoorden!
Citybird, ik wijzigde mijn domicilieadres nog niet omdat ik had gelezen dat eens je bent uitgeschreven in belgie, je terug inschrijven heel wat met zich mee brengt.
En aangezien ik geen zekerheid had dat ik niet na 6 maanden terug in belgie zou staan, vond ik dit wat overhaast handelen.
Nu las ik dit
http://diplomatie.belgium.be/nl/Dienste ... werkwijze/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Indien u reeds in het buitenland bent, kan u uw schrapping uit het bevolkingsregister van de gemeente vragen per brief gericht aan het College van Burgemeester en Schepenen. In principe zult u aan deze brief een bewijs van uw vestiging in het buitenland moeten toevoegen (attest van de lokale autoriteiten of van een Belgische diplomatieke/consulaire post, kopie van de lokale verblijfsvergunning enz.).
"
Dit lijkt me idd vrij eenvoudig, maar kan lang aanslepen vrees ik.. Kan bijvoorbeeld een lid van mijn familie met een volmacht mij uitschrijven in de gemeente waar ik verbleef?
Of lukt dit niet via de electronische id?
Ivm pensioen, ik had het niet over mijn eigen pensioen, maar over dit van mijn ouders moest ik voor de optie gaan waar ik mezelf domicilieer op hun adres.
Freelance en Artemis, jullie suggestie van een referentieadres lijkt me wel een goede oplossing,
- personen die om beroepsredenen geen vaste verblijfplaats hebben
Ik zou dan onder deze categorie vallen veronderstel ik.
Mijn werkvergunning staat op mijn adres waar ik momenteel verblijf in het buitenland, dus geen domicliefaude.
Wat bedoel je met ambtelijk geschrapt worden? Is dit erg?
J