GDPR wetgeving

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Evarist61
Topic Starter
Berichten: 26

GDPR wetgeving

#1 , 07 mei 2024 08:22

Ik ben bediende in een vzw en heb een fout gemaakt.
Ik stuurde een mail naar alle leden en vergat ze in BCC te sturen.

Daarop verzocht ik de leden de adressen te wissen en geen misbruik te maken van mijn stommiteit.
Eén lid echter doet dit wel regelmatig.

Kan ik klacht neerleggen tegen dit lid, zonder zelf gestraft te worden?

basejumper
Berichten: 4655
Locatie: Diest

#2 , 07 mei 2024 23:05

Beste

U kan geen klacht indienen omdat u geen belanghebbende bent. Aangeschreven leden zouden dat wel kunnen omdat zij aan betrokkene geen toelating gaven om hun adresgegevens te verwerken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Evarist61
Topic Starter
Berichten: 26

#3 , 08 mei 2024 13:00

Basejumper, bedankt voor je reactie, maar ik krijg die mails ook op mijn privémailbox.
Kan ik zelf een boete krijgen omdat ik de eerste fout maakte?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2393
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 mei 2024 13:49

Wie deze mail ontvangt en hier niet mee gediend is (u ook), kan klacht indienen tegen wie dit verstuurt en eventueel tegen de vzw die onzorgvuldig met deze gegevens omgaat.

U bent werknemer, dus uw fouten vallen in principe onder de verantwoordelijkheid van uw werkgever ten opzichte van derden.

Uw werkgever kan wel maatregelen nemen in het kader van uw werknemer-werkgeverrelatie. Eventueel zelfs ontslag wegens zware of herhaaldelijke fout, al lijkt dat me hier zwaar overdreven.

Evarist61
Topic Starter
Berichten: 26

#5 , 08 mei 2024 23:56

Danku, maar zo laten dan. Die man is een pestkop. Misschien iemand anders wel klacht neer.

Terug naar “Stel een vraag”