Misbruik

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Silkencharm
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Misbruik

#1 , 17 apr 2024 23:22

Hoi, ik bevind mezelf in een situatie waar ik graag wat informatie over zou krijgen. Ik wer als 13 jarig kind, in de instelling waar ik geplaatst was, meermaalst sexueel misbruikt door mijn leerkracht. Ik heb nog een aantal herinneringen, maar veel zijn vervaagd of verdrongen. Ik heb het al die tijd verzwegen, maar nu is de bal aan het roller door mijn moeder. De school heeft me gecontacteerd om mijn verhaal te horen, want volgens mij willen ze verdere stappen nemen. Hier wordt het spannend: ik wil gerust verhaal geven, maar wil geen geen juridische gevolgen mochten er repercuties komen voor de leerkracht. Dit is 22 jaar geleden, ik heb geen fysieke bewijzen. Kan ze mij vervolgen voor smaad en eerroof, hoe doorslaggevens is mijn woord ten opzichte van het hare mocht hier een rechtzaak van komen. Wat kan ik ondernemen, hle pak ik dit best aan. Dank u alvast voor uw tijd en input.

KJ86
Berichten: 2663

#2 , 18 apr 2024 09:34

Je moet aangifte doen, misschien zijn er andere slachtoffers die het eerder gedaan hebben of valt de dader door de mand bij een verhoor. Als dat niet het geval is, wordt zoiets geseponeerd. Zonder bewijzen, geen rechtszaak!

Het is wel een uniek verhaal, vrouwelijke pedofielen zijn een zeldzaamheid volgens het 7-uur nieuws.

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”