Onmenselijke wendig collectieve schuldbemiddeling

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Leroy166
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Onmenselijke wendig collectieve schuldbemiddeling

#1 , 16 apr 2024 16:38

Lange vraag door nodige info.

Ik zit sinds 5 jaar in collectieve schuldbemiddeling, met volledig begeer van inkomsten door een bemiddelaar (een ervaren advocaat met toch wel een aantal hogere titels op zijn naam in zijn vakgebied) rond maart 2026 zou dit officieel afgerond zijn.

Momenteel heb ik het 3de jaar en huidig jaar heb ik geen vakantiegeld gekregen, andere jaren €1500 tot €1800 van +€4000 vakantiegeld.

Dit heb ik overleefd omdat ik steun kreeg van mijn vriendin wat wel zijn tollen eiste waardoor ik nu geen relatie meer heb.

Momenteel sta ik er alleen voor samen met mijn 11 jarige zoon die maandelijks 2 weekends bij mij verblijft en minstens 1 week bij mij verblijft bij de langere vakanties.

Ik heb nooit een noodzakelijk bedrag voor het vervangen van een toestel etc gevraagd, ik stuurde altijd elk factuur door en was nooit tegenstrijdig, ik heb 1 keer net geen maand zonder werk gezeten, voor de rest had ik altijd een inkomen en alles werd berekend op een inkomen waar ik nu meer dan €5 per uur bovengeklommen ben.

Mijn berekend leefloon is €400 per maand, wat plots zonder waarschuwing of melding etc 5 tal maanden geleden plots verlaagd werd naar €300.
Uiteindelijk niet verder op in gegaan, gezien ik max 2 jaar moet doen en er ook penale boetes zijn.

2 maanden terug kreeg ik als antwoord op een mail met een factuur in "u moet heus niet al u facturen doormailen" zonder enige uitleg of extra verwoording. Zo versteld als dat ik was heb ik 2 maal een bedrag waarmee ik zelf rekeningen had betaald van mijn €300 terug gevraagd wat ik ook kreeg een paar dagen later.

Op de correcte manier stuurde ik begin deze maand mijn elektriciteitsfactuur in een geforwarde mail door (€41,66) samen met de aanmaning voor de jaarbetaling van mijn dental plan (€111), deze ochtend (16 dagen later) krijg ik een aanmmaningsmail van mijn elektriciteitsfactuur en de maandelijkse betaling van mijn internet abbonement (€40), doordat ik net mijn leefloon ontving heb ik deze meteen betaald en hem het bedrag van €81,66 als gewone beleefde vraag per mail teruggevraagd waarop hij kortstondig zonder verdere verwoording "neen" op antwoorde.

Dit vindt ik te veel, wat kan ik doen? Is het slim hier nu nog stappen in te ondernemen aangezien het bijna op z'n einde loopt? Hoe kan mijn bemiddelaar verwachten dat ik met net geen €220 euro rondkom terwijl mijn zoon nog 4 dagen verblijft bij mij? Kan hij dit zomaar? Moet hij geen rekening houden met mijn mentaal welzijn?

Bij voorbaat dank.

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 18 apr 2024 14:59

Wat staat er in het vonnis van de atbeidsrechtbank ?

Reclame

Terug naar “Stel een vraag”