Probleem met een firma die grondwater behandelt

Predatorian_be
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Probleem met een firma die grondwater behandelt

#1 , 16 mei 2024 22:01

Ik heb december 2023 contact opgenomen met een firma die problemen met grondwater oplost. Deze firma heb ik gevonden ergens bovenaan de zoekopdrachten bij Google.

In januari heb ik een vertegenwoordiger over de vloer gehad. Deze zei in zijn offerte dat mijn kelder bekapt en opnieuw aangesmeerd diende te worden met een speciaal mengsel van waterdichte cement. Bekuipen noemde de vertegenwoordiger het, en dit stond ook zo in de offerte.
Er liep op dat moment zo'n 24 liter water per uur uit onze muren. Een paar weken later, na het goedkeuren van de offerte en het betalen van een voorschot, kwam er één iemand van die firma langs. Mijn vrouw ik moesten die dag werken met een dubbele shift, dus mijn schoonvader paste op het huis.

Van kapwerken was er bij thuiskomst geen sprake. De werknemer van de firma was ook nog naar de Hubo moeten rijden omdat hij niet al het materiaal op voorhande had. De muren waren bekuipt, maar de vloer niet.
Voorlopig liep er niet veel water uit. De volgende ochtend echter was er al een heel stuk van de cement van de muren naar beneden gelopen. En stond het water weer weelderig op onze keldervloer.

Na een telefoontje naar de firma kwam er een paar dagen weer een ploeg, ditmaal met twee. Bekappen is door hen nog steeds niet uitgevoerd, want zij vonden dit overbodig. Ondanks mijn protest en het feit dat dit op onze overeenkomst (offerte) stond. Onze pidpa buizen (die normaal gezien vrij moeten blijven) werden oversmeerd met het speciale cementmengsel. Onze vloer nog steeds niet, ondanks dat er langs daar ook water uitstroomt.

De dag nadien nog steeds water in de kelder langs de muren en vloer. Terug de firma gecontacteerd. Na vele weken is er dan de zaakvoerder langs geweest. Mijnheer was niet erg vriendelijk of opgezet met enige vragen. Het betaalde voorschot weigerde hij ook terug te geven. Je voelde gewoon aan dat ze je beu zijn, dat de klus meer werk is dan dat het oplevert. Dus nu wachten tot 11 juni eer men voor de 3e keer langskomt. We zijn ondertussen al zo'n 6 maanden verder, met telkens een hoop water in de kelder. Je wordt het stilletjes aan beu.

Kan ik iets ondernemen tegen die firma wegens slecht geleverd werk of het niet terug willen betalen van het voorschot? Ik snap ook niet dat men werknemers stuurt naar ons vanuit West-Vlaanderen (Ieper), als wijzelf in de Kempen wonen.

Franciscus
Berichten: 38723

#2 , 16 mei 2024 22:10

Al eens op het www.kbo.be gekeken wat die firma doet.
Of firma's in de kempen?
Wat deze zaak betreft
Firma al aangetekend in gebreke gesteld?

Predatorian_be
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mei 2024 22:25

Volgens het KBO doet de firma in:

Ontwikkeling van residentiële bouwprojecten
Elektrotechnische installatiewerken aan gebouwen
Loodgieterswerk
Installatie van verwarming, klimaatregeling en ventilatie
Isolatiewerkzaamheden
Gevelreinig

Ik lees niets over bekuipingen of bekelderingen.

Reclame

Predatorian_be
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 mei 2024 20:11

Moest de firma na de 3e maal falen in haar opdracht, ga ik deze wel in gebreke stellen. Bedankt voor de tip.

Terug naar “Aanneming”