Buurvrouw dient klacht in wegens fysieke mishandeling van mijn moeder.

Ronnie9
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Buurvrouw dient klacht in wegens fysieke mishandeling van mijn moeder.

#1 , 15 mei 2024 02:28

Ik en die buurvrouw hebben problemen gekregen omdat zij en haar beste vriendin de honden weide als hun prive eigendom beschouwden. het is beginnen misgaan omdat ik haar niet de baas van de honden weide laat spelen, en voornamelijk "haar regels" van wat "niet mag", niet volg, en durf opkomen voor mijn rechten als mens.zij bepalen welke hond en persoon op de weide mogen komen, en wie Niet! Heeft ook haar zoon op mij afgestuurd om mij te bedreigen om in elkaar geslagen te worden als ik niet doe wat zijn moeder zegt! Politie kiest elke keer haar kant.ik werd duidelijk gemaakt om nooit meer naar die weide te gaan.
Wat kan ik doen tegen de valse verklaring dat ik mijn moeder fysiek mishandel? Ze kennen elkaar niet!

Thomas_A
Berichten: 2415
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 mei 2024 05:46

Verklaring tegen wie?

Franciscus
Berichten: 38712

#3 , 15 mei 2024 18:23

Mogelijk staat in het gemeentelijk politiereglement wel wat mag en wat niet mag op een hondenweide.
Iedereen mag over alles aangifte doen... het onderzoek zal dan wel uitwijzen hoe het juist zit.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9821
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 15 mei 2024 23:12

Er bestaat natuurlijk nog zoiets als lasterlijke aangifte (van een misdrijf) ...

https://www.elfri.be/rechtspraak/laster ... standdelen

Ronnie9
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 mei 2024 23:32

Verklaring tegen wie?
Buurvrouw heeft mij vals beschuldigd van ouder mishandeling en dan nog fysieke mishandeling. Ze kent mijn moeder niet+ ik zou mijn moeder nooit mishandelen!
Kan ik de buurvrouw aanklagen of zo?

Franciscus
Berichten: 38712

#6 , 21 mei 2024 20:52

Dat zij uw moeder niet kent zoveel te beter. Als de buurvrouw wil dat er iets gebeurd moet ze naar politie stappen en een aangifte doen.
U kan ook aangifte doen voor lasterlijke aantijgingen of voor laster en of eerroof.
Maar dan moet u nu wel kunnen bewijzen dat de buurvrouw dat heeft gezegd en tegen wie.
Best zaken die u vb hebt opgenomen in een gesprek waar u zelf aan deelneemt.
Als ze u lastig valt en of blijft achtervolgen heeft en ook nog belaging maar weerom dan moet u die zaken ook kunnen bewijzen.
En neem contact op met de lokale politie (wijkinspecteur of dienst aangiften)

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”