geen contact vader

Sandyvh
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

geen contact vader

#1 , 14 mei 2024 13:46

Beste,

Mijn man heeft geen contact met zijn vader, dit al meer van 20 jaar
Nu horen we via de politie dat hij in het rusthuis zit en hij daar zijn ongenoegen uit door een brief te sturen naar de politie.
Hij wil andere oplossing
Kunnen wij verplicht worden te betalen voor hem ?
wat kunnen wij doen ?

Sirkii
Berichten: 5456

#2 , 14 mei 2024 16:33

Als het pensioen en spaargeld niet volstaat om het rusthuis te betalen zal het OCMW u kontakteren. Ik begrijp dat “langdurige ontwrichting” nogal eens aanvaard wordt om de vordering te laten vallen. Wacht gewoon af.

eylis
Berichten: 8852

#3 , 14 mei 2024 17:19

Maar wat is precies dat ongenoegen dan? Dat hij in een rusthuis zit dat hem niet zint? Dat hij liever bij zijn kinderen wil wonen? Dan is het antwoord heel simpel. Als zijn pensioen net volstaat voor het RVZ waar hij nu verblijft, kan u niet verplicht worden een duurder RVZ te helpen bekostigen. ook kan u niet verplicht worden hem in huis te nemen als hij nu al in een RVZ woont.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38712

#4 , 16 mei 2024 23:18

Oud art Burgerlijk wetboek
Ons Burgerlijk Wetboek (BW) voorziet in artikel 205 dat kinderen levensonderhoud verschuldigd zijn aan hun ouders en hun andere bloedverwanten in de opgaande lijn die behoeftig zijn. Deze plicht geldt bij uitbreiding ook voor de schoonkinderen, weze het slechts in ondergeschikte orde (en op basis van artikel 206 BW).

Nieuw art moet ik nog zoeken.

Terug naar “Huwelijk & Samenwoning”