Oplichting per internet, op verhoor categorie 3

Eendringende.vraag
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Oplichting per internet, op verhoor categorie 3

#1 , 09 mei 2024 19:34

Beste,

Ik kom wat advies opdoen,

Zaterdag 11 mij ga ik op verhoor,

Vorige week ontving ik per brief een uitnodiging om op verhoor te komen voor oplichting wegens het internet, categorie 3, waar een vrijheidsstraf op kan staan. Ik kon de 8ste, 11de of 18de mei gaan maar door mijn werk kwam enkel 11 mei een beetje uit.

In de periode 15/11/2021 tot 04/01/2022

Ik had een abonnement bij hellofresh lopen en kon dit niet meer betalen, ik heb toen mijn iban verandert op de site naar een iban dat ik online kon vinden, toen deze weer niet werkte, deed ik dit met een andere,.. dit herhaalde zich eigenlijk tot mijn acc geblokkeerd werd

Ik heb hier niet correct gehandelt en dat weet ik heel goed, ik dacht dat het over een groot bedrijg ging van wie ik de Ibans had gebruikt dat dit niemand kon schaden, ik dacht dat ze het zouden opmerken en het geld ook niet van deze rekening zou gaan,

De reden dat ik dit deed was omdat ik mij schaamde,

ik woon samen met mijn vriend en ik heb zelf een bordeline persoonlijkheidsstoornis waar ik al veel pyschologische hulp heb gezocht
Door mijn stoornis kon en kan ik al sneller dingen doen zonder er eerst logisch over nagedacht te hebben, ik reageerde dan ook op angst en niet op logica, ik was bang bekeken te worden alsof ik niet kon bijdragen mits ik een leefloon trok voor die periode te focussen op de stoornis en psychologische hulp, er gaat dan nu ook een groot gevoel van schuld mee te pas,

Sinds 2022 heb ik veel vooruitgang gemaakt, ik sta niet meer op een leefloon en werk sindsdien, 1j5 heb ik bij een winkel gewerkt en nu werk ik in een ploegensysteem. Ik verdien mooi mijn eigen centjes, ga beter door het leven en sta momenteel ook nog op de wachtlijst bij het cgg


Ik ben heel bang om alles kwijt te raken, vorige week werkte ik de hele dag en deze week had ik nacht, dus veel vrije tijd om een advocaat ts zoeken had ik niet plus ik heb nog nooit op deze manier in contact gekomen met de politie laatstaan een potentiële vrijheidstraf kunnen krijgen. Ik moet vandaag en morgen werken plus het zijn feestdagen dus ik kan meer niemand opbellen


Ik weet niet wat ik moet doen nu, het is allemaal ineens snel gegaan dus vandaar dacht ik hier is te horen
.
Ik heb een beetje opgezocht erover en zag dat er mogelijk kans is op een geldboete of minnlijke schikking en dit zou voor mij het beste scenario zijn, als ik gewoon het gehele bedrag in schijven zou kunnen afbetalen zou alles echt opgelost zijn

Ik heb oprecht spijt van hoe ik heb gehandelt en schaam me er ook echt voor, ik schaam me evenveel voor mijn diagnose en ik probeer gewoon beter te leven nu, en nu gaat het net heel goed en heb ik eindelijk alles in handen en ben ik echt bamg dit kwijt te spelen



Alvast bedankt om te lezen

Drone
Berichten: 3038
Locatie: st-niklaas

#2 , 09 mei 2024 20:24

gewoon naar het verhoor gaan en u verhaal doen

breng bewijsstukken mee die u verhaal kan staven

kans dat er dan verder iets van komt is redelijk klein

LeenW
Berichten: 12900

#3 , 09 mei 2024 20:31

Dat er niets van komt, lijkt mij onrealistisch. Minnelijke schikking en voorwaardelijke straffen zijn m.i. realistischer.

Reclame

lukasi
Berichten: 1158

#4 , 10 mei 2024 19:23

Heb je de verschuldigde bedragen al vergoed aan die firma's en of hellodinges ?
Begin daarmee.
Doktersbewijs van je stoornis
Bewijs dat je nu werk hebt en inzicht in je eigen stommiteit en schuld.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”