Wonen in je wagen

Karel67
Topic Starter
Berichten: 41
Juridisch actief: Nee

Wonen in je wagen

#1 , 22 apr 2024 22:03

Kan je in eigen wagen wonen, met behoud van je domicilie?
Quid wat betreft een boot?

Een referentieadres bij het OCMW lijkt me onmogelijk aangezien ik allicht te veel verdien.

Alvast bedankt!

Franciscus
Berichten: 38616

#2 , 27 apr 2024 16:37

Referentieadres kan maar in een beperkt aantal gevallen die specifiek in regelgeving of in aanvulling zijn opgenomen.
Heeft in de meeste gevallen zelfs ,iets te maken me inkomen maar met (officiële) opdrachten of tijdelijke verblijven in buitenland.

Als u wil slapen in een auto ...hangt van de gemeentelijke reglementen af.
Een woning moet aan bepaalde criteria voldoen ... daar zal een auto niet aan kunnen voldoen.
Uw domicilie moet al naargelang de te volgen wetgeving aan bepaalde criteria voldoen.

U zal alleszins 'bereikbaar' en opspoorbaar moeten zijn voor de overheid.
Geen vast adres in BE wordt u als een niet inwoner beschouwd met alle gevolgen van dien naar sociale zekerheid - ondersteuning - ziekenfonds enz.
Niet te vergeten geen domicilie is geen vast adres is geen inschrijving bevolkingsregister dus wagen niet ingeschreven en verzekerd en zoals alle niet-inwoners alle boetes direct te betalen.
En bij aantreffen ook alles wat nog openstaat en vorderbaar is. ook in buitenland gaat dat problemen hebben want uw Eid wordt ook aangepast ..
want uw wordt sowieso ambtelijk uitgeschreven (AACB) in vaktermen en gesignaleerd in de politionele databanken (vermoedelijk ook EU - Schengen) .
U bent trouwens ook correctioneel vervolgbaar en dus na dagvaarding ook veroordeeld.

Bij een controle in wat u uw woning noemt ....

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 30 apr 2024 10:52

Op een boot kan je wonen en gedomicilieerd zijn ...als je een vaste ligplaats hebt
Die mag je eens proberen te vinden en vast te krijgen, duurt jàren ... als het al ooit lukt
Koop geen boot zonder dat je een ligplaats hebt
Boot kopen is het simpelste in dit proces ...

Wonen / domicilieren in een auto gaat niet
Zowat alle gemeenten beperken waar je màg overnachten

Je kan rondtrekkend woonwagen-bewoner worden ...

Reclame

Terug naar “Administratief recht”