Kinderen ten laste.

roosmuisje
Topic Starter
Berichten: 89

Kinderen ten laste.

#1 , 25 mei 2016 10:45

Mijn echtgenoot heeft 3 weken beslist dat hij wil scheiden van mij! Gezinssituatie:
Ik had reeds 2 kinderen uit een vorige relatie en met mijn echtgenoot heb ik nog eens 3 kinderen. Dus 5 in het totaal, waarvan 1 in co-ouderschap. Nu staan de 4 kinderen bij mijn echtgenoot ten laste, maar eind deze maand verhuizen we. De kinderen gaan mee met mij, officieel gaan ze bij mij wonen.
Ik werk 35u/week, en heb een netto loon van ong €1500/md. Ik zou graag willen weten hoe ik te weten kom wat ik ga verdienen als de kinderen bij mij ten laste komen. Aangezien mijn (nu nog) echtgenoot beweerd dat hij minder zal gaan verdienen dan mij en op die manier een reden zoekt om eventueel minder alimentatie moeten te betalen voor onze 3 kinderen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 25 mei 2016 11:11

Alimentatie word niet berekend op inkomen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jef007
Berichten: 1681

#3 , 25 mei 2016 11:50

uw brutoloon zal hetzelfde blijven maar er zal minder bedrijfsvoorheffing afgehouden worden. Best even naar een website surfen waar u de tabellen van bedrijfsvoorheffing kan zien.

Reclame

Adriana
Berichten: 396

#4 , 25 mei 2016 14:45

Alimentatie word niet berekend op inkomen.
Inkomen is een zeer belangrijk deel. Op wat wordt alimentatie dan wel berekend??

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 25 mei 2016 15:38

In tegenstelling tot wat men wel eens vermoedt, bestaat er in België geen vast en wettelijk erkend systeem om het bedrag van de alimentatie te berekenen. In een EOT legt men in overleg een bedrag vast, in een andere vorm van echtscheiding bereikt men via de advocaten een compromis, en/of is het de rechtbank die een bedrag vastlegt.
Bron: http://www.houvast.be/tekst127.shtml

Er kan rekening gehouden worden met de lonen, dit hoeft niet noodzakelijk het geval te zijn.
Iedere zaak is anders op dit vlak.

Terug naar “Echtscheiding”