Vervaldatum autoverzekering

Stokkie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vervaldatum autoverzekering

#1 , 30 apr 2016 00:02

Hallo,

Ik had een vraag over mijn autoverzekering, graag zou ik deze opzeggen en switchen naar een autoverzekering die tot 26X goedkoper is (ja u leest het goed, 26X goedkoper, 15€ jaarlijks ipv 396 jaarlijks wat ik bij X zou betalen)

Wettelijk ben ik verplicht 3 maanden voor de vervaldag mijn autoverzekering op te zeggen, mijn vervaldag valt op 28 juli 2016. Op 25 april 2016 (3 maand en 3 dagen voor de vervaldag) stuur ik mijn aangetekende brief met alle wettelijke info via de Post met een leesbevestiging naar het adres van X dat ik op internet vindt -> Google contact X, u krijgt rechts het adres Eenstraatnaam XX, 9999 Ergens in Belgiël. Omdat de verwerking van een aangetekende brief met leesbevestiging ook als prior gaat is deze dus 26/04/2016 aangeboden bij X.

Doch had ik 28 april nog geen leesbevestiging gekregen dus besloot ik polshoogte te nemen via hun telefoonnummer. Nu blijkt dat hun Klantendienst van X (Eenstraatnaam XX) niet geldt als hun maatschappelijke zetel en het adres voor de autoverzekeringen zitten op de Andererstraat YY ... dit wisten ze me toch aan de telefoon te zeggen. Ik had namelijk mijn brief volgens hun naar "X nevenbedrijf" gestuurd i.p.v. X (Doch geeft google dit aan als klantendienst als je contact X ingeeft in google). Deze vriendelijke dame wist me dan te zeggen dat ik (28 april 2016) te laat was en ik weer een jaar vast hang aan de prijs van 396€ terwijl ik bij mijn nieuwe verzekering hem kan krijgen aan 15€ ....

Mijn vraag is dus als volgt. X is toch X, het kan toch niet zijn dat deze diensten niet samenwerken en deze aangetekende zending niet bezorgen aan de juiste dienst ? Hun gegevens op internet zijn dus duidelijk verkeerd en verwarrend.
Gisteren op 28 april, eigenlijk de laatste dag van de vervaldatum (maar dit geldt dan ook weer niet voor hun want volgens de telefoon moet het dan weer 3 maand en 1 dag voor vervaldatum verstuurd worden) heb ik dezelfde aangetekende zending dat ik naar de Eenstraatnaam heb gestuurd ook weer aangetekend met leesbevestiging verstuurd naar de Anderestraat waar hun maatschappelijke zetel is voor de verzekeringen precies.

Wat kan ik hieraan doen ? Ik heb de bewijzen van mijn aangetekende zendingen van 25/04 en 28/04 maar zij zeggen dat ik te laat ben. Kan ik ze aanklagen omdat ze niet het nodige hebben gedaan zodat de brief op de juiste dienst terecht kwam (25/04).
Kan ik de wagen zogezegd verkopen, en laten inschrijven op mijn vriendin haar naam net voor de vervaldag voor toch deze dure verzekering te ontduiken (platen ingeven, en nieuwe aanvragen op vriendin haar naam) of ga ik hier gewoon een boete op krijgen van mijn oude verzekering ? Zelf met een nieuwe BIV, TAX en verzekering kom ik op 90€ i.p.v. 396 verzekeringspremie.

Ik snap niet dat x niet het nodige doet dat de eerste brief op de juiste dienst terechtkomt, wetende dat ik 3 auto's bij x verzekerd heb, wat ook zal resulteren dat al deze 3 auto's stelselmatig hier worden weggehaald op de juiste vervaldagen.

Graag info of oplossingen dat ik dit toch kan oplossen, desnoods wil ik ze aanklagen maar ga ik dit wel winnen in de rechtbank ??Ik weet niet wat de beste oplossing is dus ik hoop dat jullie kunnen helpen ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4631
Locatie: Diest

#2 , 30 apr 2016 00:25

Beste

Op uw groene kaart én op uw polis zal het correcte adres wel staan. Het is uw verantwoordelijkheid om uw opzeg naar het correct bedrijf te zenden. Los van dit gegeven ken ik geen enkele maatschappij die je voor 15 € een jaar verzekert. je mag me dat toch even duiden want ik vermoed dat je ook hier foute conclusies/opzoekingen deed.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 30 apr 2016 07:14

In het vervolg ook graag de forumregels lezen waarin duidelijk staat dat namen van bedrijven niet genoemd mogen worden.

Reclame

Stokkie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 apr 2016 12:03

Oei, sorry ik zie dat jullie de namen al hebben aangepast, thx JPV hiervoor. Het is inderdaad juist dat op de groene kaart het juiste adres staat. Des al te min is het hetzelfde bedrijf en geeft google me het foute adres aan.

Het zijn btw geen conclusies/opzoekingen, het zijn prijsoffertes die ik bij bedrijf X kreeg m.b.t. 2 Daily wagens gelinkt aan 3 oldtimers (oldtimer 1=96 euro/oldtimer 2=15 euro/oldtimer 3=15euro en elke nieuwe oldtimer ook 15euro). Dit zijn premies zonder km beperking maar de oldtimers halen jaarlijks geen 1000km, kwil je er prive meer uitleg over geven mocht je hierin interesse hebben maar hier gaat het niet over...

Weet iemand hoe ik dit alsnog kan oplossen of ga ik dit gewoon verliezen omdat bedrijf X niet de papieren naar de juiste dienst heeft willen doorsturen ? Iets waar ik zelf al ben achtergekomen is bv de verzekering 10 maand op te schorten en enkel ze opnieuw in voege te laten gaan 2 maand in de zomer dat de auto wordt gebruikt.

mbbs1024
Berichten: 475

#5 , 30 apr 2016 18:48

Bij mijn weten is Google geen officiële instelling en kan je er dus niet van uitgaan dat al die info die je daar vindt zonder meer correct is.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 01 mei 2016 21:24

Cool, wie verzekert er voor 15 euro ?

Sirkii
Berichten: 5417

#7 , 01 mei 2016 22:11

Cool, wie verzekert er voor 15 euro ?
Verschillende verzekeraars verzekeren een tweede, derde oldtimer voor een kleine extra premie (die nog kleiner is voor 40-plussers). Eerste oldtimer kost zo n 100€ per jaar. Op een enkele uitzondering na moet je dagelijkse wagen ook bij hen verzekerd zijn.

Terug naar “Algemeen”