Hallo,
Ik had een vraag over mijn autoverzekering, graag zou ik deze opzeggen en switchen naar een autoverzekering die tot 26X goedkoper is (ja u leest het goed, 26X goedkoper, 15€ jaarlijks ipv 396 jaarlijks wat ik bij X zou betalen)
Wettelijk ben ik verplicht 3 maanden voor de vervaldag mijn autoverzekering op te zeggen, mijn vervaldag valt op 28 juli 2016. Op 25 april 2016 (3 maand en 3 dagen voor de vervaldag) stuur ik mijn aangetekende brief met alle wettelijke info via de Post met een leesbevestiging naar het adres van X dat ik op internet vindt -> Google contact X, u krijgt rechts het adres Eenstraatnaam XX, 9999 Ergens in Belgiël. Omdat de verwerking van een aangetekende brief met leesbevestiging ook als prior gaat is deze dus 26/04/2016 aangeboden bij X.
Doch had ik 28 april nog geen leesbevestiging gekregen dus besloot ik polshoogte te nemen via hun telefoonnummer. Nu blijkt dat hun Klantendienst van X (Eenstraatnaam XX) niet geldt als hun maatschappelijke zetel en het adres voor de autoverzekeringen zitten op de Andererstraat YY ... dit wisten ze me toch aan de telefoon te zeggen. Ik had namelijk mijn brief volgens hun naar "X nevenbedrijf" gestuurd i.p.v. X (Doch geeft google dit aan als klantendienst als je contact X ingeeft in google). Deze vriendelijke dame wist me dan te zeggen dat ik (28 april 2016) te laat was en ik weer een jaar vast hang aan de prijs van 396€ terwijl ik bij mijn nieuwe verzekering hem kan krijgen aan 15€ ....
Mijn vraag is dus als volgt. X is toch X, het kan toch niet zijn dat deze diensten niet samenwerken en deze aangetekende zending niet bezorgen aan de juiste dienst ? Hun gegevens op internet zijn dus duidelijk verkeerd en verwarrend.
Gisteren op 28 april, eigenlijk de laatste dag van de vervaldatum (maar dit geldt dan ook weer niet voor hun want volgens de telefoon moet het dan weer 3 maand en 1 dag voor vervaldatum verstuurd worden) heb ik dezelfde aangetekende zending dat ik naar de Eenstraatnaam heb gestuurd ook weer aangetekend met leesbevestiging verstuurd naar de Anderestraat waar hun maatschappelijke zetel is voor de verzekeringen precies.
Wat kan ik hieraan doen ? Ik heb de bewijzen van mijn aangetekende zendingen van 25/04 en 28/04 maar zij zeggen dat ik te laat ben. Kan ik ze aanklagen omdat ze niet het nodige hebben gedaan zodat de brief op de juiste dienst terecht kwam (25/04).
Kan ik de wagen zogezegd verkopen, en laten inschrijven op mijn vriendin haar naam net voor de vervaldag voor toch deze dure verzekering te ontduiken (platen ingeven, en nieuwe aanvragen op vriendin haar naam) of ga ik hier gewoon een boete op krijgen van mijn oude verzekering ? Zelf met een nieuwe BIV, TAX en verzekering kom ik op 90€ i.p.v. 396 verzekeringspremie.
Ik snap niet dat x niet het nodige doet dat de eerste brief op de juiste dienst terechtkomt, wetende dat ik 3 auto's bij x verzekerd heb, wat ook zal resulteren dat al deze 3 auto's stelselmatig hier worden weggehaald op de juiste vervaldagen.
Graag info of oplossingen dat ik dit toch kan oplossen, desnoods wil ik ze aanklagen maar ga ik dit wel winnen in de rechtbank ??Ik weet niet wat de beste oplossing is dus ik hoop dat jullie kunnen helpen ...