Nietigheid verklaren van contract

remidc
Topic Starter
Berichten: 6

Nietigheid verklaren van contract

#1 , 29 nov 2015 12:43

Beste leden,

6 maanden geleden heb ik een 'Training service agreement' getekend met een school. Het betreft een onderhandse akte met wederkerige verbintenis tussen mij en de school. Door een aantal omstandigheden wil ik hier graag onderuit maar een aantal clausules in dit contract zouden zeer nadelig zijn voor mij indien ik de normale procedure volg. Echter op het moment dat ik mijn handtekening heb gezet was ik een nog niet-ontvoogde minderjarige (17 jaar) en was ik per definitie handelingsonbekwaam. Door dit contract ben ik benadeeld dus ik vroeg me af of dit een basis kan vormen voor een eventuele nietigverklaring van deze rechtshandeling.

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 29 nov 2015 12:46

Per definitie handelsonbekwaam is te kort door de bocht, je kunt perfect daden stellen in verhouding met je leeftijd. Anders zou je ook geen snoepjes kunnen kopen in de winkel. Een verbintenis tussen u en de school is dus perfect mogelijk, al lijkt het mij wel raar dat uw ouders hier niet in betrokken zijn. Over wat gaat het juist?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 29 nov 2015 13:01

Lijkt eerder op een strafmaatregel volgens schoolreglement of een remediëring.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

remidc
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 29 nov 2015 13:08

@roharro
Kunt u dit iets toelichten?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 29 nov 2015 13:20

@roharro
Kunt u dit iets toelichten?
Denk dat u dat zal moeten doen.
Mijn buikgevoel zegt me dat uw vraag iets te maken heeft met een schoolreglement dat geldt tussen school en leerling.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

remidc
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 29 nov 2015 13:52

@roharro
Kunt u dit iets toelichten?
Denk dat u dat zal moeten doen.
Mijn buikgevoel zegt me dat uw vraag iets te maken heeft met een schoolreglement dat geldt tussen school en leerling.
De school in kwestie is een vliegschool, een privé-instelling die naast commerciële activiteiten ook lijnpiloten opleidt.
Er zijn voorwaarden opgesteld in de training service agreement i.v.m met het stoppen van de opleiding en de gevolgen daarvan.
De gevolgen van het vrijwillig stopzetten van de opleiding zijn op financieel vlak redelijk nadelig en het gaat toch om een redelijke som geld.

Franciscus
Berichten: 38602

#7 , 29 nov 2015 18:47

Wisten uw ouders dat u dat tekende?
Hebt u een voorschot betaald via uw eigen bankrekening?
Hoe groot en hoe groot totaal bedrag?

remidc
Topic Starter
Berichten: 6

#8 , 29 nov 2015 19:27

Ik heb u een pb gestuurd.

Terug naar “Andere”