betaling belasting

jean60
Topic Starter
Berichten: 5

betaling belasting

#1 , 01 sep 2015 14:02

Beste, graag zou ik weten wanneer de aanslag van de belasting verstuurd word , ik vertrek nl voor een paar maand naar het buitenland en zou graag zovlug mogelijk willen weten wat ik moet betalen om dat af te handelen of kan ik ergens zien wat ik moet betalen en dat dan betalen ook

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 01 sep 2015 14:07

wordt verstuurd tussen augustus 2015 en september 2016

Bart 01
Berichten: 153

#3 , 01 sep 2015 14:12

Je ontvangt de aanslag ook elektronisch via myminfin. Je kan daar ergens aanvinken dat je via mail op de hoogte gehouden wordt van nieuwe documenten.

https://eservices.minfin.fgov.be/portal ... en/welcome

Kaartlezer en paspoort nodig voor aan te melden.

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 01 sep 2015 14:17

indien ingediend via taxonweb kan je zelf jebelastingen berekenen. Dan weet je direct wat je moet betalen of terugkrijgt.

Er was onlangs een nieuwsbericht dat de berekeningen van de aanslagen dit jaar vertraging opgelopen hebben. Ten vroegste in september zouden de eerste verstuurd worden.

verleden jaar had ik mijn aanslag al midden augustus. Dit jaar nog geen witte rook

Fortuin
Berichten: 1013

#5 , 01 sep 2015 15:48

Je krijgt steeds 2 maanden om te betalen. Na de 3de maand zal je een automatisch een herinnering ontvangen van de ontvanger (automatisch computersysteem in Brussel).

Kan er niemand eens langsgaan om de post op te halen tijdens die 2 maanden? Normaal zou je ook al een idee moeten hebben van het te betalen bedrag.

Joeri_J
Berichten: 650

#6 , 01 sep 2015 15:59

Je ontvangt de aanslag ook elektronisch via myminfin. Je kan daar ergens aanvinken dat je via mail op de hoogte gehouden wordt van nieuwe documenten.

https://eservices.minfin.fgov.be/portal ... en/welcome

Kaartlezer en paspoort nodig voor aan te melden.
Dat je de documenten kan zien wist ik, maar een melding via email?
Waar stel je dit exact in?
Ik zie deze optie niet... (kijk er waarschijnlijk over?)
Moest je dit kunnen laten weten zou welkom zijn.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 01 sep 2015 16:17

is dat niet via de zoomit-applicatie?

Bart 01
Berichten: 153

#8 , 01 sep 2015 16:25

Inderdaad via zoomit. Eerst in persoonlijke gegevens je mail adres invullen. Nadien via speciale link mail adres bevestigen vanuit mailbox. Nadien aanvinken dat je aanslagbiljet via zoomit wenst te ontvangen. Dan krijg je een e-mail wanneer dit beschikbaar is.
Ik krijg daarnaast ook mails met meldingen van diverse zaken.

jean60
Topic Starter
Berichten: 5

#9 , 01 sep 2015 19:12

bedankt voor de reacties
ja is inderdaad via zoomit , maar niet alle banken zijn aangesloten bij zoomit en natuurlijk die van mij ook , ik weet wel wat ik zou moeten betalen , heb ik kunnen zien bij het vrsturen van het aanslagformulier maar daar staat ook bij dat het bedrag kan afwijken , en dan nog , zolang ik het officieel aanslagformulier niet gekregen heb kan ik toch niet betalen ,,,,ofwel .

LeenW
Berichten: 12839

#10 , 01 sep 2015 19:38

Alles is geautomatiseerd, dus inderdaad wachten tot de computer uw aanslag eruit kiest.

Vandebos
Berichten: 16087

#11 , 01 sep 2015 23:32

Of u kan bellen naar de belastingsdienst, uw zaak uitleggen en om een versnelde incohiering vragen zodat u voor uw vertrek de verschuldigde som kan betalen.
Als u niet moet terugkrijgen maken ze daar doorgaans geen probleem van...

Terug naar “Belastingen, BTW & Accijnzen”