beheer onroerend goed

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

beheer onroerend goed

#1 , 28 jul 2015 21:59

Weet iemand iets meer over een organisatie NICM?
Is die nuttig voor eigenaars?

Blijkbaar werken ze met ongediplomeerde juristen:
"De diensten van het Nationaal Informatie Centrum voor Mede-eigenaars worden ondermeer mede waargenomen door studenten uit de derde licentie Rechten die een bijkomende stageopleiding appartementenrecht gekregen hebben. - See more at: http://www.nicm.be/over-nicm#sthash.JGQiuQJ7.dpuf" onclick="window.open(this.href);return false;"

Vandaar enige twijfel. Ervaringen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 29 jul 2015 07:10

derde licentie Rechten bestaat al meerdere jaren niet meer. Het gaat nu over derde Master Rechten.

wss een teken dus dat ze hun website niet echt up to date houden ;).

VDG2
Berichten: 785

#3 , 29 jul 2015 08:43

Derde master? Tegenwoordig is de Master 2 jaar, voorafgegaan door 3 jaar bachelor.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 29 jul 2015 08:50

oops, slip of the tongue :)

VDG2
Berichten: 785

#5 , 29 jul 2015 12:29

Off-Topic: Ik kreeg al bijna koud zweet dat ik nog een extra jaar voor de boeg had. :p

Vandebos
Berichten: 16087

#6 , 29 jul 2015 12:36

Maar er is ook een derde jaar voor jou! 1 Jaar onbezoldigde 24/24, 7/7 stage bij JF!

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 29 jul 2015 22:49

Weet iemand iets meer over mijn vraag?
Is dit nuttig? Ervaringen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 30 jul 2015 00:10

Hangt ervan af wat je van het NIMC verwacht.

Ik zal de eerste zijn om niet hun nut te erkennen in een aantal netelige dossiers in beheer van vastgoed en mede-eigendom, maar aan de andere kant zijn ze net zoals dit forum op een aantal punten voor verbetering vatbaar.

In het verleden waren een aantal van hun leden hier actief, maar regelmatige clashes met juridische experts aangaande de materie heeft ervoor gezorgd dat beide partijen niet meer aanwezig zijn.

Jackrussell
Berichten: 701

#9 , 30 jul 2015 08:13

Nee, uiteindelijk heb je daar niet veel aan. Bij echte problemen zult u toch een beroep moeten doen op een betrouwbare jurist en daar valt NICM niet onder.

Boregard
Berichten: 245

#10 , 30 jul 2015 15:36

Is dat die VZW die betalende cursussen organiseert?
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Terug naar “Andere”