valse aangifte

adi
Topic Starter
Berichten: 5

valse aangifte

#1 , 18 apr 2015 23:27

Lieve vrienden,
Ik hoop dat u mij te begeleiden in dit geval. Ik ben erg in de war.
Het is bijna een jaar, ik heb gedronken bijna 7 jupilers. Op weg terug naar mijn appartement van een lokale bar, ik was het oversteken van de zuidfoor.ik wilde pissen, maar ik vond niet een geschikte plek te pissen. Ik wist dat er in de foor moet er een plek zijn. terwijl ik liep twee securty mensen hebben me gestopt en ze strated vragen. Ik was erg vriendelijk en ik beantwoordde al de vraag, maar een van hen was erg boos op mij als ik iets heel erg verkeerd hebben gedaan. Ze gaf mij de schuld dat ik werd stelen of ander ding. Ik legde hen dat ik ben vaste medewerker en ik heb een goed salaris heb ik niet nodig om te stelen. Een van hen sloeg me op mijn borst, maar ik was kalm. Dan vertelden ze de andere mensen uit de foor dat ik probeerde te stelen. Na die twee van hen strated me te slaan tot ik op de grond lag. Ik was al dronken en ik kon niet bewegen. Ze opende mijn tas en ze hebben mijn Iphone gestolen. In mijn tas had ik een mes dat ik nooit heb gebruikt. Het was alleen voor mijn veiligheid. Ik was onbewust en toen ik wakker werd was ik in het ziekenhuis. na dat ik ging naar het politiebureau en zetten ze me in de gevangenis voor de nacht. In de ochtend heb ik om alles aan de politie expalin, politie laat me vrij na een half uur en ze zei tegen mij dat de rechter zal contact met mij opnemen. ze zei ook dat de veiligheid mensen hebben gezegd had ik mijn mes in mijn hand, maar het was nooit bij me, ze namen alles van mij. Ik heb niet gehoord iets tot nu toe. vroeg of laat zal ik moeten gaan. Ik weet niet wat er zal gebeuren. Ik ben nog nooit naar advocaat voor deze geweest. Moet ik nu contact met een advocaat of ik moet wachten op de rechtbank? Wat eventueel kan gebeuren? Ik werk en ik wil niet dat mijn baan te verlaten voor iets dat ik niet gedaan heb. Ik heb geen strafblad. Het is iets dat eerst met mij gebeurd.
Gelieve mij
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12841

#2 , 18 apr 2015 23:36

Uw tekst is nogal verwarrend, wat wordt u juist ten laste gelegd?

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 19 apr 2015 08:29

Mijn interpretatie: betrokkene liep in beschonken toestand ergens rond op een deel van het terrein van de Zuider kermis in Brussel dat niet toegankelijk was voor het publiek. Werd onderschept door security die hem verdachten een diefstal te willen plegen. Er ontstond een discussie en handgemeen. Betrokkene werd wakker in het ziekenhuis en daarna overgebracht naar de politiecel voor een nacht. Volgens zijn uitleg werd zijn iphone gestolen en was hij helemaal niet op roverstocht. Hij erkent dat er in zijn tas een mes stak dat hij nooit bovengehaald zou hebben, hoewel de security beweert van wel.

Wat niet betwist wordt is denk ik:

- hij was op een niet voor het publiek toegankelijke plaats.
- was dronken.
- was in het bezit van een waarschijnlijk verboden wapen.

De vraag is: wat nu?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

ddanck
Berichten: 1517
Locatie: Antwerpen
Contacteer: Website

#4 , 19 apr 2015 09:56

Beste adi

Heb je dan al een bericht van de politie gekregen (uitnodiging tot verhoor)?

Of een brief van de rechtbank (pro justitia)?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

adi
Topic Starter
Berichten: 5

#5 , 19 apr 2015 21:29

Ik heb de vertaling gebruikt die geen goed idee was :)

Op die tijd politie heeft me veel vragen gesteld. Ze hebben my geschiedenis controleerd als ik een crimineel dossier hebt. Ze hebben niks gevonden dus ze liet me vrij en nu ik wacht op rechtbank uitnodiging maar het is bijna een jaar.

LeenW
Berichten: 12841

#6 , 19 apr 2015 22:33

Vertaler is inderdaad meestal geen goed idee. Ik zou zeggen, bespreek het eens in levende lijve met een advocaat, zodat de communicatie duidelijk is.

Franciscus
Berichten: 38607

#7 , 19 apr 2015 22:51

Of ga in uw buurt naar een http://www.caw.be" onclick="window.open(this.href);return false; die u rechtstreeks kunnen helpen ofwel kunnen doorverwijzen naar de dienst rechtsbijstand in de plaats waar u woont.
Mocht u het verstaan hier enkele links:
http://www.baliebrussel.be/nl/kosteloze ... nsbijstand" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.belgium.be/nl/justitie/slach ... nd/kosten/" onclick="window.open(this.href);return false;

adi
Topic Starter
Berichten: 5

#8 , 20 apr 2015 20:59

@leenw
@franciscus

bedankt voor jullie waardevolle adviezen. Ik ga zeker die bezoeken. Ik ben echt in war. In mijn hele leven ik had nooit een situatie zoals deze. Ik ben een beetje bang voor mijn toekomst.
een vraag..

"Als iemand schuld mij als een dief en politie vind er niks van mij. niks in my zak. ik ben geslagen bij anderen. mijn Gsm is ook gestolen"
Wat jullie denken wat zou gebeuren als ik ga naar rechtbank ?

bedankt.

Franciscus
Berichten: 38607

#9 , 20 apr 2015 22:36

Uiteraard aangifte van gestolen gsm doen - politie heeft specifieke instructies van parketten inzake gsm diefstallen.
telefoonnummer en emeinummer ( staat op de doos)
steeds te zien als *#06#.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#10 , 21 apr 2015 08:06

@adi: Als er niemand iets als gestolen meldde en er in je spullen geen inbrekersmateriaal of gestolen goederen gevonden werden dan zal je op dat gebied weinig te vrezen hebben denk ik.

Dien zeker zelf ook klacht in i.v.m. je gestolen gsm. Praat met een advocaat, vraag hem/haar om uit te zoeken hoe het staat met je dossier. En draag geen mes bij je, daar komen enkel problemen van.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

adi
Topic Starter
Berichten: 5

#11 , 21 apr 2015 20:02

@franciscus dank u

op dezelfde dag tijdens de auditie heb ik de politie gevraagd als ze konden iets doen voor mijn GSM en ook een klacht tegen deze mensen wie me hebben geslagen.

adi
Topic Starter
Berichten: 5

#12 , 21 apr 2015 20:15

@Xenophon
Je heb gelijk, een mes is niks maar problemen. de mes bleef altijd in mij tas. op die dag ik heb mijn tas mij genomen en Ik realiseerde me niet dat. ongeluk gebeuren wat tijd.
Bedankt voor je advise ;)

Terug naar “Andere”