schrijven met gedetineerde

nollekebolle
Topic Starter
Berichten: 3

schrijven met gedetineerde

#1 , 26 aug 2014 15:24

Beste,

Ik heb in de gevangenis gewerkt, en ik had daar gevoelens voor een gedetineerde. Zoals vanzelfsprekend heb ik mijn ontslag gevraagd en gekregen. Nu is het zo dat ik nog wil schrijven maar men laat dit niet toe. Het is nu al meerdere maanden geleden dat ik nog contact had met hem, mijn vraag is nu wat zijn mijn rechten, ik heb al een brief naar de directie geschreven en hen gezegd dat ze steeds de brieven mogen lezen zodat ze kunnen zien dat ik niets over ex-collega's zeg of niets zou doen om de veiligheid in gevaar te brengen maar ik krijg zelfs geen reactie.

Mijn vraag is eigenlijk heb ik het recht om te schrijven met hem of kunnen ze mij hiervoor zelfs na mijn ontslag nog straffen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 27 aug 2014 00:02

Veiligheidsrisico vermoedelijk.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 aug 2014 09:54

Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat communicatie tussen een gevangene en iemand die de gevangenis van binnen en vanbuiten kent, niet echt als gewenst beschouwd wordt. Aangezien de brieven lezen door de directie volgens mij niet mag wegens briefgeheim, hebben ze niet veel andere keuze dan de brieven gewoon niet door te laten, niet?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

nollekebolle
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 27 aug 2014 11:55

Ik weet het maar ik wil eerlijk zijn, als ik zou willen kan ik altijd onder valse namen schrijven en brieven ergens anders laten toekomen. Maar dat wil ik zelf niet in mijn ogen duurt eerlijk zijn het langst zelfs al krijg je veel meer het deksel op je neus.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 aug 2014 11:59

Mag je hem bezoeken ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

nollekebolle
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 27 aug 2014 12:44

Ik heb hem nooit meer kunnen spreken ik was in verlof toen ik naar de directie ging. Dus sedertdien hebben wij geen woord meer kunnen zeggen tegen elkaar. Dat is hard, geloof me maar. Het is niet omdat ze een fout gemaakt hebben in hun leven dat iemand anders mag beslissen van wie hij mag houden. Zijn straf verdient hij denk dus niet dat ik daar op kik of zo het was echt door nauw samen te werken en elkaar beter te leren kennen dat ik verliefd was. Hij had voordien nooit enig aanleiding gegeven. Bovendien hebben wij ook niets fysieks met elkaar gedaan (camera's over al). Ik had hem gezegd dat ik alles ging opgeven voor hem mijn werk en al de rest, maar als je niets meer tegen elkaar kan zeggen is het moeilijk om te weten hoever je nu staat hé.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 aug 2014 13:16

Tja, zelfs al zou de directie de brieven mogen openen, je kan moeilijk verwachten dat zij hun tijd steken in het checken van uw brieven. Het probleem hier is dat jij de gevangenis kent (ook alle beveiligingssystemen en protocollen, vermoed ik) waarin hij opgesloten zit.

Zoals denlowie zegt: kan je hem bezoeken of wordt dit ook geweigerd?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

my_key
Berichten: 221
Juridisch actief: Ja
Locatie: Hasselt
Contacteer: Website

#8 , 07 sep 2014 17:55

Vervelende situatie. Kan hij geen aanvraag indienen om overgeplaatst te worden naar een andere gevangenis?

LeenW
Berichten: 12828

#9 , 07 sep 2014 18:01

Er is een redelijk vermoeden dat de kans bestaat dat de gedetineerde uw vertrouwen misbruikt om te ontsnappen. De directie kan dus inderdaad het contact beperken, vanwege uw interne kennis betreffende de beveiliging.

Terug naar “Administratief recht”