Facturen

SV
Topic Starter

Facturen

#1 , 10 dec 2005 00:02

hallo,

Mijn vraag is de volgende:
Mijn schoonouders geven ons een deel in de kosten van de verbouwing van onze woonst, maar zij willen dat de facturen van de goederen die we er mee aanschaffen op hun naam staan en het leveringsadres op onze woonst, zij beweren dat de goederen die we op deze manier kopen op hun dochter haar naam zal staan als ze dit zo laten vastleggen bij de notaris. Is dit zo?
Mijn gedacht was dat ze beter een schenking doen van de som die ze willen geven, op naam van hun dochter en dat de facturen van de aangekochte goederen op haar naam komen te staan.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 dec 2005 10:54

Uw schoonouders kunnen zo bewijzen dat zij die materialen betaald hebben.
Zij bewijzen niet dat zij die materialen geschonken hebben aan hun dochter. Men kan dit evengoed interpreteren als een schenking aan de eigenaar van de woning, dus aan jullie beiden.

Als zij dit willen doen als een schenking aan hun dochter kunnen zij dit geld inderdaad beter rechtstreeks aan hun dochter schenken, die er dan voor moet zorgen dat zij later kan bewijzen dit geld besteed te hebben aan de woning.

scorpioen

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”