Bijkomende aangifte na hogere verkoopprijs onroerend goed

darkchanges
Topic Starter
Berichten: 32

Bijkomende aangifte na hogere verkoopprijs onroerend goed

#1 , 09 mar 2011 21:37

Situatieschets
Er is onlangs een aangifte van successie ingediend met de waarde van een onroerend goed zijnde 150.000 euro
Net nadien werd een akte van verkoop getekend voor de prijs van 165.000 euro

Mijn vraag
Dien ik voor de 15.000 euro extra nu een extra aangifte te doen of kan ik mij beroepen op het feit dat de eerder aangegeven (eigen) schatting minder dan 1/8ste verschilt van de uiteindelijke verkoopprijs?

Alvast dank voor jullie suggesties, want ik vind zeer diverse antwoorden op deze vraag (ook van notarissen...) - extra successie zou 65% bedragen, dus............

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9896
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 11 mar 2011 18:46

Best is toch een bijkomende aangifte te doen. En indien het kan , een verbetering vooraleer de termijn van 5 maanden na het overlijden voorbij is. Voor dit bedrag zal de Registratie alleszins een bijkomende aanslag instellen. U zal er waarschijnlijk wel zonder boete vanaf komen indien u spontaan een bijkomende aangifte doet. Misschien de Registratie eerst contacteren!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”