schulden

bart02
Topic Starter
Berichten: 6

schulden

#1 , 29 nov 2005 18:13

Mijn ouders hebben schulden gemaak en kunnen hun oude dag niet betalen. Kan ik hiervoor verantwoordelijk worden gesteld?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bibendum
Berichten: 94

#2 , 29 nov 2005 18:20

Mijn ouders hebben schulden gemaak en kunnen hun oude dag niet betalen. Kan ik hiervoor verantwoordelijk worden gesteld?
tip 1: verwerp de nalatenschap bij hun overlijden.

Verder moet u inderdaad voorzien in het onderhoud van uw ouders... helaas.

Moeilijk maar wel een goede oplossing is uw ouders bij u thuis herbergen.

Gast

#3 , 30 nov 2005 17:07

Wat doe je als die schulden te wijten zijn aan opzettelijk bedrog door hen?

Reclame

Wesley
Berichten: 294

#4 , 01 dec 2005 18:49

Beste is te aanvaarden onder het voorrecht van boedelbeschrijving. De schulden worden aangezuivert met het eventuele actief.

Indien de schulden groter zijn dan de baten krijgt u niks, omgekeert krijgt u het saldo.

Er bestaat een plicht om uw KINDEREN te verzorgen (zolang ze ter uwer laste vallen). Er is geen (juridische) plicht om uw ouders te verzorgen.

omtrent procedure voorrecht van boedelbeschrijving (is via de rechtbank): raadpleeg een notaris.

bart02
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 23 dec 2005 12:02

Er is me ??n ding niet duidelijk. Moet ik instaan om voor mijn ouders te zorgen? Kunnen hun schuilden ook bij mij verhaald worden?

bart02
Topic Starter
Berichten: 6

#6 , 23 dec 2005 12:02

Er is me ??n ding niet duidelijk. Moet ik instaan om voor mijn ouders te zorgen? Kunnen hun schuilden ook bij mij verhaald worden?

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”