Moeder overleden.

Anovraag
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Moeder overleden.

#1 , 20 apr 2024 18:05

Dag iedereen.

Even een vraagje.
Mijn moeder is al enkele jaren geleden overleden,
Nu zijn we erachter gekomen dat mijn grootvader zijn huis heeft geschonken aan zijn zoon (de broer van mijn moeder). Moest mijn moeder nog geleefd hebben zou dit natuurlijk niet gebeurd zijn. Heb ik nog enig recht op de erfenis van mijn grootvader. Of kan alles zomaar weggeschonken worden aan mijn nonkel?

Bedankt alvast.

Sirkii
Berichten: 5425

#2 , 21 apr 2024 08:42

Je moeder is reservataire erfgenaam. Jij dus ook in plaatsvervulling van uw overleden moeder. Snap niet dat een notaris dit laten passeren heeft (tenzij er andere goederen aan u toegewezen zijn met dezelfde waarde) via testament kon ze wel 3/4e aan uw broer toewijzen. k Zou eens met een advocaat gaan praten.

Thomas_A
Berichten: 2336
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 apr 2024 09:16

Is uw grootvader intussen overleden? Dit lees ik niet letterlijk in uw bericht.

Bij leven kan deze wel schenken, maar dit zal moeten rechtgezet worden bij de verdeling van de erfenis.

Reclame

Anovraag
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 apr 2024 14:53

Hallo, bedankt voor de reacties. Nee mijn grootvader is nog niet overleden. Mijn grootmoeder waar ik goed contact mee had is intussen wel overleden. Dus nu zijn we bang dat de erfenis niet eerlijk meer zal verdeeld worden omdat mijn grootvader alles zal wegschenken aan mijn nonkel ( de broer van mijn mama)

bullgod
Berichten: 312
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 apr 2024 17:32

is de erfenis van grootmoeder al verdeeld?
Prietpraat is des duivels oorkussen.

Anovraag
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 apr 2024 18:12

Niet dat ik weet.

wanton
Berichten: 9895
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#7 , 21 apr 2024 18:36

Belangrijk : van wie was het huis dat indertijd geschonken is? Misschien ook voor een deel van grootmoeder. Informeer nu al maar bij uw notaris!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Anovraag
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 apr 2024 23:12

normaal van beide, ik zal eens langsgaan bij een notaris,
bedankt voor alles

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”