Sleutels geven aan alle kinderen om het ouderlijk huis te betreden

NadVa
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Sleutels geven aan alle kinderen om het ouderlijk huis te betreden

#1 , 24 mar 2024 17:09

Mijn broer, en misschien zijn vriendin ook, heeft enkel een sleutel van het ouderlijk huis. Mijn beide ouders zijn overleden. Mogen de andere kinderen, (we zijn met 5 thuis) ook een copie van de sleutel vragen en krijgen.
Want nu moeten we een afspraak maken met de broer, maar onze uren en tijden komen niet altijd overeen met hetgeen de broer voorstelt.
Enkel de broer kan in het huis binnen, maar als hij geen vertrouwen heeft in ons, (want het huis is bemeubeld) hebben wij ook geen vertrouwen in hem.
In het huis liggen nog documenten van ons met onze naam erop en ook voor zover ik weet waardevolle spullen van mijn ouders. En tot nu toe hebben wij er geen zicht op of er al dan niet iets verdwenen is.
Wat zegt de wet over de sleutels? en wat zegt men over het feit als er iets zou verdwenen zijn?

mava105
Berichten: 22280
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 mar 2024 17:43

Om de vrede te bewaren, best iedereen een kopie van de sleutel.. Best allemaal samen een rondgang maken door het huis, en indien mogelijk een inventaris.

LennieK
Berichten: 1869
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 mar 2024 14:05

of je installeert een nieuw slot met tijdsregistratie en bijhorende app? Dat werkt bijvoorbeeld met vingerafdrukherkenning

Reclame

mava105
Berichten: 22280
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 mar 2024 09:09

Een paar dubbels van sleutel maken zal veeeeel goedkoper uitkomen.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”