Kado

Shana1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

Kado

#1 , 27 feb 2024 20:10

Hallo
2 jaar geleden heeft mijn zoon zijn communie gedaan en heeft hij van zijn meter een heel groot geschenk gekregen (staan caravan ) zij heeft zelf een papier opgemaakt van de kado
Maar nu is haar relatie van toen stuk gelopen en krijg ik van haar ex partner een aangetekende brief met het aankoopbedrag dat hij binnen De 14 dagen terug eist
Maar zijn naam staat helemaal nergens vermeld
Kan hij dat zomaar doen
Vriendelijke groeten

basejumper
Berichten: 4633
Locatie: Diest

#2 , 27 feb 2024 20:51

Te weinig info en veel vragen….
Een stacaravan cadeau geven aan een minderjarige voor zijn communie lijkt me zeer bizar. Doorgaans staat zo een caravan ook op een camping en is er een contract aan verbonden voor huur grond, gebruik nutsvoorzieningen enz. Die contracten kunnen nooit op naam van een minderjarige staan… welk type document werd opgemaakt? Wie was eigenaar van die caravan? Waren alle eigenaars akkoord met deze schenking?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Shana1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

#3 , 28 feb 2024 09:50

Staan caravan moest nog vertrokken. Worden naar een staanplaat hebben de ouders van het kind betaald ook het staangeld is betaald door de ouders
En de meter heeft een papier opgemaakt dat dat het een kado is

Reclame

eylis
Berichten: 8842

#4 , 28 feb 2024 09:57

Als ik de info goed begrijp, dan staat de stacaravan nu op een door de ouders betaalde locatie en zijn de eigendomspapieren van de caravan ook in het bezit van de jongere/zijn ouders. Dan is de caravan het eigendom van de jongere/zijn ouders. De gift was van zijn meter en niet van de (ex)partner van zijn meter, (mag ik hopen).
Er kan wel een probleem zijn als de stacaravan niet van zijn meter was, maar van de (ex)partner van de meter. Want dan heeft ze iets weggeschonken dat niet van haar was. De (ex)partner (van de meter) zal dan moeten bewijzen dat de stavaravan van hem was.

Shana1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

#5 , 28 feb 2024 10:59

Nee zijn meter heeft hem aan gekocht bij de leverancier van de stacaravan

eylis
Berichten: 8842

#6 , 28 feb 2024 12:07

Dan kan je die ex-partner gewoon negeren. De aangetekende brief is blufpoker.

Shana1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

#7 , 28 feb 2024 15:08

Ja dacht het wel
Dank u

Franciscus
Berichten: 38614

#8 , 28 feb 2024 15:23

En wie heeft betaald via wie zijn rekening?

Shana1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

#9 , 29 feb 2024 09:19

Dat weet ik niet

Shana1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

#10 , 29 feb 2024 15:04

Ik vermoed de ex partner naar haar rekening en zij heeft het overgeschreven naar de leverancier vermoed ik he ben er niet zeker van

Thomas Morus
Berichten: 5936
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#11 , 29 feb 2024 16:05

"zij heeft zelf een papier opgemaakt van de kado"

En wat staat er in dat papier?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Shana1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Ja

#12 , 01 mar 2024 12:47

Dat het een kado is aan het kind met zijn naam er op en dat hij niets moet betalen opde datum van zijn communie

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”